• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heur Triple calender moon phase eller Leonidas dito.?

JLC

Panerai
2-Faktor
Behöver lite expertråd.
Är detta redan avhandlat i annan tråd ber jag om ursäkt, hittade dock inget när jag sökte på "Heur tripple" bara om en Leonidas-klocka en medlem köpt.

Nån som vet om klockan nedan är original, främst intresserad av om tavlan är korrekt och orginal.

Tittade på gamla adds jag googlade fram och såg att Leonidas har halvmåneformad visare för datumindikation (like Breitling montbrilliant datora) medan Heur har en pil. När jag googlar Heur triple date moon phase ser jag bara Heur med pil och Leonidas med månformad datumvisare.

Detta är en Heur med halvmåne-visare för datum.

Kan inget om varken Heur eller Leonidas så någon men insikt och intresse får gärna hjälpa mig. Kan vara helt fel ute som sagt...

Tack för hjälp och för ett bra forum.
/JLC

IMG_4240.JPG

IMG_4233.JPG

IMG_4237.JPG
 

Bilagor

  • IMG_4236.JPG
    IMG_4236.JPG
    100.5 KB · Visningar: 36
Senast ändrad:

Andersml

Audemars
2-Faktor
Behöver lite expertråd.
Är detta redan avhandlat i annan tråd ber jag om ursäkt, hittade dock inget när jag sökte på "Heur tripple" bara om en Leonidas-klocka en medlem köpt.

Nån som vet om klockan nedan är original, främst intresserad av om tavlan är korrekt och orginal.

Tittade på gamla adds jag googlade fram och såg att Leonidas har halvmåneformad visare för datumindikation (like Breitling montbrilliant datora) medan Heur har en pil. När jag googlar Heur triple date moon phase ser jag bara Heur med pil och Leonidas med månformad datumvisare.

Detta är en Heur med halvmåne-visare för datum.

Kan inget om varken Heur eller Leonidas så någon men insikt och intresse får gärna hjälpa mig. Kan vara helt fel ute som sagt...

Tack för hjälp och för ett bra forum.
/JLC

IMG_4240.JPG

IMG_4233.JPG

IMG_4237.JPG
[/QUOTE
Fråga i VINTAGE så kommer du få hjälp!:)
 
Topp