Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hickory golf

Diskussion i 'Lifestyle' startad av P-A, 19 september 2016.

1. P-A
    Trådstartare

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Min far, som spelat golf i evigheter, vill ha mer utmaningar i sitt golfande.
    Han vill därför börja med hickory-golf.
    Men han saknar utrustning för det.

Vart får man enklast tag på klubbor?
    Vad ska man kika efter/passa sig för?

Rock_N_Ron gillar detta.
  2. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Jag är hyfsat ny på hickorygolf själv och fick ett set hopplockat av en god vän. Det är väl oftast så det startar. De flesta inbitna hickoryspelare har måååånga klubbor liggande som man kan få köpa in sig på. Så håll koll på var/när hickorytävlingar spelas och åk dit och snacka med spelarna. T.ex. säsongsavslutningen på en av de svenska hickorytourerna i Sthlm 1-2/10 - se http://golflinks.se/epages/golflink...hops/golflinks.se/Categories/"Golflinks Tour"

Annars har du (svindyra, men ytterst seriösa) golflinks.se som renoverar/säljer klubbor.
    Även hickoryjohan.se som är lite rimligare prissatt.
    Finns andra (som Jörgen Isberg i Linköping) som renoverar/säljer lite klubbor oxå om jag förrått rätt; se hickoryshop.se - men detta är väl mer en blogg...

Annars är ju E-bay handelsplatsen om man vill/kan/vågar renovera själv.

Räkna med 5-10K för ett första set klubbor (7-8 stycken).

Lycka till!

P-A gillar detta.