• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

High end fieldwatch ?

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
IMG_6865.JPG

Problemet är väl att folk använder den som det vore en dressare
IMG_7989.JPG


@yonsson
Efter några whiskey så här på en lördag blev det plötsligt kristallklart: om du bara bryter loss bezeln på din BP så ser lär den ju bli den ultimata field watchen!

IMG_8350.JPG

Yonsson <==> Colonel Kurtz/Marlon Brando


@yonsson ! :D

IMG_8349.PNG
IMG_8351.PNG
 
Senast ändrad:

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Bombar in lite bilder som fångade mitt intresse när jag googlade runt på fältklockor. Jag är fullt medveten om att många inte faller inom @yonsson kravspecs, eller ens är traditionella fältur, men det struntar jag i, bilder är kul :)
Screenshot_20170121-201139.png
sinn-u1d-main3.jpg
Eterna-Military-Limited-Edition-1.jpg
Hanhart-Primus-Survivor-Pilot-Watch-14.jpg
Montblanc-1858-Chronograph-Tachymeter-aBlogtoWatch-10.jpg
Weiss-Field-watch-5.jpg
Weiss-Special-Issue-Field-Watch-Latte-15.jpg
Urwerk-EMC-Time-Hunter-aBlogtoWatch-10.jpg
Zenith-Heritage-Cronometro-Tipo-CP-2-watch-12-2.jpg
För att få köpa den översta bremonten krävs att man har skjutit ut sig från ett jetplan. Lite coolt, men de lär inte sälja allt för många klockor :)
 

PCB

Audemars
En Bund hade varit nice men vill nog ha ännu mer avskalad design. Just nu lutar det åt IWC.

tror du är rätt ute där,,,är ändå galet schysst design på den,,,
en del verkar tycka att den är ,trist och dåligt med bang for the buck ,,men vad kan man göra med den designen?,det är ju en väldigt avskalad modell ,vet inte vad man gnäller om? ,,
hade man strösslat den, eller gjort den i vitguld,så hade man kanske höjt exklusiviteten,men då hade ju hela syftet med modellen varit borta
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
tror du är rätt ute där,,,är ändå galet schysst design på den,,,
en del verkar tycka att den är ,trist och dåligt med bang for the buck ,,men vad kan man göra med den designen?,det är ju en väldigt avskalad modell ,vet inte vad man gnäller om? ,,
hade man strösslat den, eller gjort den i vitguld,så hade man kanske höjt exklusiviteten,men då hade ju hela syftet med modellen varit borta
Jag ser det snarare som en fördel att den har moddat ETA och inte är så jäkla plottrig, priset hålls ju nere. :)

Mark XV är snyggast tycker jag men 38mm är på gränsen för mig så det lutar åt en XVI eller flång ny XVIII, prisskillnaden blir ju marginell om man lyckas få bra pris på en ny.
 

PCB

Audemars
Jag ser det snarare som en fördel att den har moddat ETA och inte är så jäkla plottrig, priset hålls ju nere. :)

Mark XV är snyggast tycker jag men 38mm är på gränsen för mig så det lutar åt en XVI eller flång ny XVIII, prisskillnaden blir ju marginell om man lyckas få bra pris på en ny.
Tycker du ska gå på en xviii,,
Och moddat eta duger gott
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker du ska gå på en xviii,,
Och moddat eta duger gott
Jag gillar ju att recensera nya modeller dessutom så av den anledningen vore det extra kul att köpa nya modellen.

Tror inte det spelar nån roll men det är Sellita urverk som sitter i IWC Mark nu
"An earlier version of this story reported that the movement is a modified Sellita caliber. This is incorrect; the movement is supplied as a kit to IWC by ETA. HODINKEE regrets the error"
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag gillar ju att recensera nya modeller dessutom så av den anledningen vore det extra kul att köpa nya modellen.


"An earlier version of this story reported that the movement is a modified Sellita caliber. This is incorrect; the movement is supplied as a kit to IWC by ETA. HODINKEE regrets the error"
Som i "kit car"? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som jag förstått det så är det La Joux Perret SA som moddar i princip samtliga moddade ETA i branschen. De får väl en beställning av vad som önskas, gör sin grej, tillverkar urverken och skickar dem till klocktillverkaren. Inget dåligt med det, de gör ju grymma urverk i den studion.

HYT har ju en del moddade Sellita, finns inte mycket kvar när de är klara. :)
 

Shadyboy

Cartier
DSCF1853.JPG
Kör på en Big Pilot när du ändå är igång! Här en bild på min gamla. 7 dagar PR, in house-verk, fantastisk finish. Den finaste klocka jag ägt men jag hade helt enkelt för smala handleder...
 
Topp