• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

High end fieldwatch ?

demondave

Rolex
Får man med en skiftnyckel till kronan? :D

Du behöver ju inte ens ta av dig handskarna för att byta tidszon på vinteräventyr! :D Det är väl AP man behöver en yttepytteliten skiftnyckel till, mutterkrona :D

Big Pilot är nog din grej, du har armar nog för en sådan. Rejält cool! Kan tycka att IWC är lite underskattat här. Absolut inte high end, men det är verkligen inte kattskitt. En vettig spelare i mellanprissegmentet-ish med en hel del kul i sortimentet. Har en till på ingång själv, fast mer semivintagedykare.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
IMG_0339.JPG

IMG_8531.JPG

Under några veckor var båda mina favvoklockor (dykarklockor) iväg och min fieldwatch (SARG007) fick därför rätt mycket handledstid. 40mm och ganska tunn, grymt skön på både nato och Cordura.

IMG_0382.JPG

När dykarklockorna kom tillbaka slog det mig däremot som en käftsmäll att skillnad i kvalitet (och även pris) var stor och även om fieldwatchen är grymt skön så saknas den där lyxkänslan och detaljrikedomen som jag uppskattar.

IMG_0400.JPG

Då slog mig en tanke, dykarklocka + fieldwatch for the win??? Man kanske borde köpa en "high end" fieldwatch, finns det ens?

IMG_0396.JPG

IWC Mark XVIII 40mm, nice men lite tråkig va?
Kvalitetskänslan är väl inte riktigt top notch? Moddat ETA liksom, hur sexigt är det?

IMG_0397.JPG
IMG_0398.JPG
IMG_0399.JPG

Aqualung BIG Date, 40mm x 11mm. Den bör ju ha sjukt nice tavla och visare i alla fall, på med nato så är man hemma?

Så, vad finns det för high end fieldwatches?
IMG_6851-L.jpg

Najs!
 

Rojalisten

Panerai

TheBear

Omega
2-Faktor
Kör på en Big Pilot när du ändå är igång! Här en bild på min gamla. 7 dagar PR, in house-verk, fantastisk finish. Den finaste klocka jag ägt men jag hade helt enkelt för smala handleder...
Usch vad dom där är nice! Jag har i många år sagt för mig själv att jag måste skaffa en sån där när jag blir stor nog att bära upp den... Fram tills att jag kom på att jag är både 2m lång och har passerat 100kg... Så jag vet inte vad jag ska skylla på längre :D
 

Shadyboy

Cartier
Usch vad dom där är nice! Jag har i många år sagt för mig själv att jag måste skaffa en sån där när jag blir stor nog att bära upp den... Fram tills att jag kom på att jag är både 2m lång och har passerat 100kg... Så jag vet inte vad jag ska skylla på längre :D
Sälj alla klockor du har och kör! Hade jag burit upp den till 100% hade jag aldrig sålt den.
 

Starship

Cartier
Jag tror jag har läst hela tråden men är fortfarande förvirrad. Vad är en field watch? Typ en flieger men lite mindre?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror jag har läst hela tråden men är fortfarande förvirrad. Vad är en field watch? Typ en flieger men lite mindre?
Exakt! :)
Flieger på tyska, field watch på engelska, typ. Det är ju påhittade begrepp så det finns väl egentligen inga sanna definitioner. Om man tar ICW Mark-modellerna som exempel så är de säkrade mot undertryck men de första moellerna användes inte bara inom flygvapnet utan även av marktrupper, alltså ingen regelrätt flieger.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
du har ju fått heta ledtrådar:
iwc ingenieur 3239
nu är drömmen bara en googling bort......
Jo tack, jag har använt google men att få tips, kommentarer & tankar om saker och ting direkt från källan och slippa få läsa från tredje part är ju så mycket trevligare. Det är väl mycket därför vi samlas på tex KS, för att fråga och dela med oss.
Men nog om det, nu låter jag tråden handla om fältur som det är tänkt.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jo tack, jag har använt google men att få tips, kommentarer & tankar om saker och ting direkt från källan och slippa få läsa från tredje part är ju så mycket trevligare. Det är väl mycket därför vi samlas på tex KS, för att fråga och dela med oss.
Men nog om det, nu låter jag tråden handla om fältur som det är tänkt.

Självklart är det mycket trevligare att läsa och snacka om vad man är intresserad av här på KS. Här han du en tråd där du har resten av kvällen att läsa ikapp och titta på grymma bilder :)

https://klocksnack.se/threads/iwc-ingenieur.19164/
 

PCB

Audemars
Jo tack, jag har använt google men att få tips, kommentarer & tankar om saker och ting direkt från källan och slippa få läsa från tredje part är ju så mycket trevligare. Det är väl mycket därför vi samlas på tex KS, för att fråga och dela med oss.
Men nog om det, nu låter jag tråden handla om fältur som det är tänkt.
Absolut!
Men nu handlar inte just denna tråden,om att djupdyka i allt som rör iwc ingy.
Utan om att pracka på yonsson en ny dinka:D
 
Topp