Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

hirsch 100m water resistant kopia?

Diskussion i 'Diskussion' startad av pepsii, 12 mars 2013.

1. pepsii
    Trådstartare

pepsii Torpare

Har en Tissot two-timer skeleton klocka med en Hirsch rem. På insidan står det: Hirsch 100m Water Resistant. Mitt problem är att remmen inte har stygn längs sidorna. Enligt Hirsch finns inte denna rem utan stygn. I varje fall inte nu längre. Är det någon som vet om det kan vara en gammal modell som inte finns längre? Tänkte lägga ut two-timern till försäljning senare, och då kan det vara bra att veta om remmen är äkta. Förövrigt kan man ju fråga sej vem som dyker till 100 meters djup med en läderrem??

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Det finns ju vattentåliga läder-klockband. Inget konstigt med det. Om du ska sälja klockan, så tror jag helt ärligt att köparen skiter i vad det är för märke på bandet. Oftast köper man ändå ett nytt band. Hirsch-band är bra, men är nog knappast i sig en anledning till att man köper en klocka.

Här finns en lista på massa olika modeller. Du kan ju kolla om modellen finns där.
    http://www.watch-band-center.com/watchs ... irsch.html

3. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    +1

4. pepsii
    Trådstartare

pepsii Torpare

Tack för länken. Jag hittade inte min modell där. I detta fallet kostar armbandet mer än klockan. Nypris för "100m banden" är tydligen 299 dollar. Hittade klockan på Myrorna för 65 kr. Jag blev mest förvånad över att någon satt ett så dyrt band på en så billig klocka. Därav min misstanke om att bandet är en billig kopia.

5. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
  6. pepsii
    Trådstartare

pepsii Torpare

Nu hittar jag inte just den siten där jag fick 299 dollar ifrån, men Viscount Alligator kostar upp till 375 dollar. Om det är en sådan jag har eller inte kan spela mindre roll. Jag nöjer mej med att det är en bra rem.

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Att byt till ett billigt band och sälj med det istället är ju annars ett alternativ.

Mårtenssons ur Brookfield