• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hirsch 100m water resistant kopia?

pepsii

Breitling
Har en Tissot two-timer skeleton klocka med en Hirsch rem. På insidan står det: Hirsch 100m Water Resistant. Mitt problem är att remmen inte har stygn längs sidorna. Enligt Hirsch finns inte denna rem utan stygn. I varje fall inte nu längre. Är det någon som vet om det kan vara en gammal modell som inte finns längre? Tänkte lägga ut two-timern till försäljning senare, och då kan det vara bra att veta om remmen är äkta. Förövrigt kan man ju fråga sej vem som dyker till 100 meters djup med en läderrem??
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ju vattentåliga läder-klockband. Inget konstigt med det. Om du ska sälja klockan, så tror jag helt ärligt att köparen skiter i vad det är för märke på bandet. Oftast köper man ändå ett nytt band. Hirsch-band är bra, men är nog knappast i sig en anledning till att man köper en klocka.

Här finns en lista på massa olika modeller. Du kan ju kolla om modellen finns där.
http://www.watch-band-center.com/watchs ... irsch.html
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
Det finns ju vattentåliga läder-klockband. Inget konstigt med det. Om du ska sälja klockan, så tror jag helt ärligt att köparen skiter i vad det är för märke på bandet. Oftast köper man ändå ett nytt band. Hirsch-band är bra, men är nog knappast i sig en anledning till att man köper en klocka.
+1
 

pepsii

Breitling
Tack för länken. Jag hittade inte min modell där. I detta fallet kostar armbandet mer än klockan. Nypris för "100m banden" är tydligen 299 dollar. Hittade klockan på Myrorna för 65 kr. Jag blev mest förvånad över att någon satt ett så dyrt band på en så billig klocka. Därav min misstanke om att bandet är en billig kopia.
 

pepsii

Breitling
Nu hittar jag inte just den siten där jag fick 299 dollar ifrån, men Viscount Alligator kostar upp till 375 dollar. Om det är en sådan jag har eller inte kan spela mindre roll. Jag nöjer mej med att det är en bra rem.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Att byt till ett billigt band och sälj med det istället är ju annars ett alternativ.
 
Topp