• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hirsch Lord

Mrvanquish

Breitling
Hej
Har köpt en Longines Legend Diver och tänkte köpa ett Läderband till den.
Hade tänkt att köpa ett Hirsch Lord som har viklås.
Lite frågor dock:
Hur är kvalitén på Hirsch band?
Hur är kvalitén på viklåsen kontra tex omega eller liknande orginal viklås?
Är det svårt att byta band på en LLD och behöver man några speciella verktyg?
Finns det några andra fabrikat av läderband med viklås?
Vart köper man Hirsch band i verkligheten bäst antingen i Göteborg eller malmö?

Tack på förhand
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Hirsch är väl väl ansett. Det finns olika serier som säkert har olika kvalitet/känsla. Prova runt.

Jag har erfarenhet från ett hirsch viklås, inte mer. Detta är jag väl nöjd med. Viklåstet är inköpt på hukes i Malmö. Kolla där.

Lycka till.
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Körde detta bandet på min LLD ett Hirsch utan viklås dock. Kolla här https://klocksnack.se/threads/några-tankar-om-longines-legend-diver.18360/ för inspiration.

uyiDM3ql.jpg
 
Hej, jag har ett svart Hirsch Lord och gillar det väldigt mycket. Det är snyggt och känns riktigt gediget. Man kan nog inte jämföra viklåset på det bandet med traditionella viklås då låset till stora delar är gjort av läder. Det är alltså integrerat i bandet, det gör att det inte är så mycket metall som vilar mot huden. Det enda negativa jag kan säga är att det är lite svårt att stänga i början innan lädret mjuknat.
 

RolleFC

Omega
Jag har Hirsch Viscount. Mörkbrun alligator. Kanonkvalitet, inte i något avseende sämre än det Panerai original jag har. Förresten Hirsch som tillverkar Panerais (och många andras) remmar.
 

Mrvanquish

Breitling
Hej
Jag hittar inget i länken om bytte om armband på LLD. Någon som kan berätta om det är krångligt och vad man behöver för verktyg.
Bifogar bild på nya klockan.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    138.5 KB · Visningar: 128

icalle

Friends of KS
Bra service på jarl sandin. Hade gjort sönder ett nytt hirschband.
Tjejen sa att det var 2,5 års garanti. Så jag fick ett nytt på lån medans jag får ett nytt.
Superbra!
 
Topp