• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hirsch performance -testat?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg

Behöver komplement till länk till en dykarklocka. Ett alternativ är originalgummi, vilket inte är helt gratis. Funderar på att testa ett Hirsch performance istället. Nackdelen blir då att det inte blir något originalspänne. Vad tror ni? Klockan kommer ju ytterst sällan få bada, så då kanske detta är ett bättre alternativ?
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Är det sagt att bandet skall klara av något extraordinärt? Tänker främst på namnet. Eller är det "två i ett" vad gäller utseende och funktion?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det sagt att bandet skall klara av något extraordinärt? Tänker främst på namnet. Eller är det "två i ett" vad gäller utseende och funktion?
300m, ska vara bra när det är varmt ute. Läder på gummibas.

Har ett hemma du kan få köpa billigt, förutsatt att det är rätt mått och så.
Låter ju bra, beroende på vad du menar med billigt. Vill helst ha ett med svart bas. 22mm behöver jag i så fall.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Då jag tycker Hirsch's hemsida lämnar frågan lite öppen, kan man bada med banden (behandlat läder antar jag) eller är de bara utrustade med gummi för att minska slitaget på lädret?
 

Silon

Omega
Väldigt intressant. Går det att ha bandet när man badar/dyker utan att det blir någon påverkan på lädret?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tycker det ser riktigt snyggt ut, sportig och elegant samtidigt. Kör på och glöm inte återkomma med vad du tyckte. :)
 

_jonte

Patek
Ok då, testa.. kan ju bli snyggt! Men helsvart och slätt isf, ingen kontrastsöm eller fuskprägling. Dvs det allra längst till höger i din bild tycker jag
yonsson
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok då, testa.. kan ju bli snyggt! Men helsvart och slätt isf, ingen kontrastsöm eller fuskprägling. Dvs det allra längst till höger i din bild tycker jag
yonsson
ELLER ett original GS-gummi? :bored:
Svåra beslut det här. GS-gummit är ju sjukt ovanligt, vilket talar till dess fördel+har GS-spänne. -:"Dyrt", kanske inte så bekvämt.
 

_jonte

Patek
Gummit ser lite klumpigt ut? Svårt att föreställa mig om det passar eller ej. Du har inte sett bild med det monterat? Det som är till mm300 jäkligt snyggt, men finns inte i 22mm va?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Topp