• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

hiss eller diss?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Det är nog sant... Maud kanske har ett fint inre...
Utseendemässigt så tycker jag att bubblan lite är som kardborreskor på vuxna...
För hennes skull hoppas jag det, ha ha

Bubblan hör till Rolex på gott och ont. Gillar dem på mina gamla klockor, passar bra på vintagemodellerna
 

Ninen79

Audemars
Visst är det snyggt? Det kanske är kul ett ett tag men i längden så vinner bubblan.
Utancyklop_zpsd7c21964.jpg
 
inte mycket som är heligt.
/ j

Nej det kan man lugnt säga. :eek:
Detta är inte bra och personen som utfört illdådet borde skämmas.

Datumrutan är placerad för långt in på urtavlan för att detta ens ska vara i närheten av att se bra ut. Det fungerar jättebra och blir skitsnyggt med bubblan, men detta alltså. Det är bara dumt.
 

morrism

Audemars
Nej det kan man lugnt säga. :eek:
Detta är inte bra och personen som utfört illdådet borde skämmas.

Datumrutan är placerad för långt in på urtavlan för att detta ens ska vara i närheten av att se bra ut. Det fungerar jättebra och blir skitsnyggt med bubblan, men detta alltså. Det är bara dumt.

+1

helgerån...
 
Alltså jag har redan postat i denna tråd och klagat, men jag kan verkligen inte förstå varför man vill göra detta. Det ser ju helt vansinnigt dåligt ut.
 

meo_swe

Audemars
Varför skulle man vilja "gå under radarn"? Skäms man över att äga fina saker?
Jag har inga problem att "flyga under radarn". För mig är det en stor skillnad att äga kvalitet för att man uppskattar hantverket och att pråla med att man har cash nog att pynta upp en rolex.

Skulle jag dessutom ha en rolex på armen skulle jag stannas 14 gånger om dagen på jobbet och få frågan vart jag köpt min kopia. Så då flyger jag hellre under radarn.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Jag har inga problem att "flyga under radarn". För mig är det en stor skillnad att äga kvalitet för att man uppskattar hantverket och att pråla med att man har cash nog att pynta upp en rolex.

Skulle jag dessutom ha en rolex på armen skulle jag stannas 14 gånger om dagen på jobbet och få frågan vart jag köpt min kopia. Så då flyger jag hellre under radarn.

håller med!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
De går ju bättre under radarn om bubblan försvinner. men jag måste nog faktisk säga att bubblan är en sak som bör sitta kvar vad jag anser..

Säkert en dum fråga, men varför flyger man under radarn om bubblan är borta? Jag menar, de personer som skulle reagera på bubbla/inte bubbla är väl dom som är ordentligt insatta och dessa personer skulle väl inte dömma ditt val av klocka?
Absoult ingen kritik, är bara nyfiken. Jag själv kan ingenting om Rolex och vet inte vilka modeller som har bubbla och inte. Jag personligen tycker det är snyggare utan rent estetiskt, även om jag förstår att det är generalfel att ha den åsikten. :)
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
tar du bort den så blir det kanske svårare för folk att urskilja klockan du bär? jag har ingen aning faktiskt men en kvallad gissning, rätta mig om jag har fel någon som är insatt i ämnet!
 

meo_swe

Audemars
Säkert en dum fråga, men varför flyger man under radarn om bubblan är borta? Jag menar, de personer som skulle reagera på bubbla/inte bubbla är väl dom som är ordentligt insatta och dessa personer skulle väl inte dömma ditt val av klocka?
Absoult ingen kritik, är bara nyfiken. Jag själv kan ingenting om Rolex och vet inte vilka modeller som har bubbla och inte. Jag personligen tycker det är snyggare utan rent estetiskt, även om jag förstår att det är generalfel att ha den åsikten. :)
Dessa konnosörer jag jobbar med kan inte utskilja en vettig klocka om den så dansade naken framför dem och skrek på polska. Bubblan är en sån här sak som folk av någon anledning känner igen.
Min plutCh har en sub. En 16610 om jag inte sett helt fel. De få som märker det känner igen den p.ga. bubblan. Skulle han haft en nodate så skulle folk nog aldrig märka det. Om man tar rolex (populära) sortiment, så är det ju i stort sett bara SDDS som saknar bubbla.
 
Topp