• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Compiss

Patek
2-Faktor
Bara vart inne på Rob E ett fåtal gånger för att klämma & känna.
Alltid supertrevliga!

Sist trixade jag in med barnvagn och skrikande barn. Ändå grymt trevliga, bemötande och proffsiga utan att vara påträngande och försöka sälja på dig en klocka.

Frågade om jag ville ha kaffe, jag svarade, te vore gott och vipps så fixade de te.
Den gången jag kommer köpa nytt, kliver jag otvivelaktigt in på Rob Engström på Drottninggatan i Sthlm !!!
 

Mechanicum

Breitling
Hade kontakt med uret.se om en 116660 men fick märkliga svar så jag bestämde mig för att besöka AD och Bergströms var närmast. Inga problem att prova och känna - bra bemötande. Däremot var det vääldigt stor skillnad mellan deras "bästa" pris och uret.se´s...dessutom accepterade de inte kortbetalning för det skulle kosta dem så mycket av deras marginal på en 116660...

Jag hörde mig för hos Nymans och Rob Engström också även om jag har långt till Stockholm. Nyman valde att inte svara alls på förfrågan om modellen fanns i lager etc. Rob Engström gjorde väl ungefär tvärt om; snabba svar, trevligt bemötande - modellen i lager och prisnivå jag tilltalades av. Det blev till att ta bilen till Stockholm och i lördags var den på armen.

Bemötande i butiken var suveränt, inga problem att ha familjen med - grabben är bra på att prata och ställa tusen frågor - men det vara inga sura miner trots det. Han fick giveaways istället... :) Kaffe och dricka, lugnt och sansat - trevlig urmakare som var mycket noga med att prova länklängden och förklara hur länken på 116660 fungerar....finns ju en del justeringar!

Betalning? Jodå, alla kort accepterades även AMEX och andra "dyra" - inget tjafs!

Lär ju bli lätt att välja var klockan skall servas i fortsättningen!

Så tummen upp för Rob Engström från mig!

Mvh

Mechanicum
 

maxmol

Panerai
Bergströms Ur i Uppsala som är den enda vettiga klockhandlaren i stan är super bra. Förutom om man pratar med dem i telefon. Jag tror att de hatar när det ringer, för när man ringer är de korta och lite stressade. Men i själva butiken är de alla trevliga och tar sig tid även om man har tisha och sneakers på sig. De är också duktiga på att göra enklare ingrepp på nolltid.
 

Yesper

Omega
Har haft min klocka hos Bergströms i Uppsala. Den gick dåligt efter nån månad och jag fick lite dåliga vibbar, men de var inga problem när jag lämnade in den igen och nu går den klockrent :) bra och snabb service alltså!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Skiljer gärna på Nymans Ur Stockholm och Västerås, har fått otroligt bra service hos NYMANS Västerås, startade med en Certina för 4500 som 19 åring, 6 år och både rolex, Breitling och Zenith senare har jag bara gott att säga. Rekomenderas starkt. Enligt mig skulle aldrig en sådan handlare klara sig i gnällbälts Västerås utan god kundrelation.

Stockholm har jag varken bu eller bä om att säga, senast fick jag god hjälp att ta fram klockor som inte fanns ut mot kund utan bistra miner!

Rob E har jag blandade erfarenheter av, fick trevlig hjälp av en yngre man i somras under ett besök men sämre av en av hans kollegor en annan gång,

Conclusion, kommer fortsättningsvis handla hos NYMANS Ur, enda anledningen för mig att ändra inställning skulle vara ett köp av Patek, då jag måste springa över plattan och in till Rob,
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Royal de Versailles i Toronto, Kanada.

Riktigt trevlig butik med bra utbud (Rolex, VC, JLC, IWC, Hublot, AP, Omega, Tudor m fl.).
Trevlig och kunnig personal, inga problem att förhandla ner pris.

Rekomenderas starkt ifall man har vägarna förbi!
 
Måste dra en liten solskenshistoria. Befinner mig just nu i Liverpool tillsammans med lillgrabben för att se Liverpool vs crystal Palace .
Hur som haver spenderades förmiddagen med lite shopping och räder i leksaksaffärer. När junior var nöjd (nåja) så lyckades jag övertala honom att följa med in på ett stycke klockaffär.
Denna är AD för en hel hög high-end märken så som Rolex, panerai etc.
Nåväl efter att ha blivit insläppt av vakten i dörren så välkomnades vi av en kvinnlig expedit som frågade vad hon kunde hjälpa till med. Panerai tack sa jag. Detta hörde en av de manliga expediterna som genast erbjöd sig att ta över.
Vi började prata lite allmänt och jag förklarade att jag var nickelallergiker varpå han genast började hala fram titanvarianter bl.a. 311. Vi pratade vidare och han tittade på min 177:a och bjöd på kaffe.
Han plockade även fram lådan med Panerai band och visade. Helt plötsligt säger han att han inte vill att jag ska gå tomhänt därifrån utan att han skall bjuda på något som tack för pratstunden. OK tänker jag, lite kataloger kanske och visst hala han fram ett par sådana. Sedan säger han: vet du vad? Jag skulle vilja testa ett assulamente band på din klocka. Visst tänker jag, kör du. Han monterar av mitt Hirsch och skruvar dit ett assulamente och frågar, vad tycker du?
Kanon snyggt säger jag och börjar fundera på om reskassan klarar dom 180 punden som det står på priskappen.
Så säger han, det blev väl bra? Någon ting mer jag kan hjälpa till med?
Eh?? Tänker jag, betala bandet kanske?
Nä, säger han jag sa ju att jag ville bjuda på något.
Jag börjar nu kika efter dålda kameran teamet men icke, han menar fasen allvar!!!
Lätt chockad tackar jag typ 100 ggr och knallar lätt vimmelkantig ut.......
5yde4e3a.jpg

u9u2y8yv.jpg
epa3yga2.jpg

vaqy8aru.jpg


Så om ni någon gång befinner er i Liverpool så kan jag inte nog rekommendera David M Robinson beläget i shoppingcentret Liverpool 1
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Måste dra en liten solskenshistoria. Befinner mig just nu i Liverpool tillsammans med lillgrabben för att se Liverpool vs crystal Palace .
Hur som haver spenderades förmiddagen med lite shopping och räder i leksaksaffärer. När junior var nöjd (nåja) så lyckades jag övertala honom att följa med in på ett stycke klockaffär.
Denna är AD för en hel hög high-end märken så som Rolex, panerai etc.
Nåväl efter att ha blivit insläppt av vakten i dörren så välkomnades vi av en kvinnlig expedit som frågade vad hon kunde hjälpa till med. Panerai tack sa jag. Detta hörde en av de manliga expediterna som genast erbjöd sig att ta över.
Vi började prata lite allmänt och jag förklarade att jag var nickelallergiker varpå han genast började hala fram titanvarianter bl.a. 311. Vi pratade vidare och han tittade på min 177:a och bjöd på kaffe.
Han plockade även fram lådan med Panerai band och visade. Helt plötsligt säger han att han inte vill att jag ska gå tomhänt därifrån utan att han skall bjuda på något som tack för pratstunden. OK tänker jag, lite kataloger kanske och visst hala han fram ett par sådana. Sedan säger han: vet du vad? Jag skulle vilja testa ett assulamente band på din klocka. Visst tänker jag, kör du. Han monterar av mitt Hirsch och skruvar dit ett assulamente och frågar, vad tycker du?
Kanon snyggt säger jag och börjar fundera på om reskassan klarar dom 180 punden som det står på priskappen.
Så säger han, det blev väl bra? Någon ting mer jag kan hjälpa till med?
Eh?? Tänker jag, betala bandet kanske?
Nä, säger han jag sa ju att jag ville bjuda på något.
Jag börjar nu kika efter dålda kameran teamet men icke, han menar fasen allvar!!!
Lätt chockad tackar jag typ 100 ggr och knallar lätt vimmelkantig ut.......
5yde4e3a.jpg

u9u2y8yv.jpg
epa3yga2.jpg

vaqy8aru.jpg


Så om ni någon gång befinner er i Liverpool så kan jag inte nog rekommendera David M Robinson beläget i shoppingcentret Liverpool 1
Och så snyggt det blev! Nästa gång går du troligtvis ut ifrån butiken med en klocka (som du betalt):)
 

aspo

Cartier
Provade speedy på Bergströms i Malmö. Grymt bra service och trevlig personal. Skulle alla gånger välja dem i Malmö
 
D

Deleted member 1265

Guest
Richard på Ringströms i Örebro, helt outstanding, jättenöjd!
 

Jonte73

Audemars
Re: Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EV

Jag är lite förvånad över alla dåliga recensioner om Nymans Ur. Jag var in där under sommaren för att kolla på lite olika klockor och när jag klev in kände jag först att jag var alldeles för alldagligt klädd för att få gå in där. Det bör också tilläggas att jag är vältatuerad och t-shirten gjorde ingenting för att dölja dessa uppenbara tecken på brottslighet, missbruk och allmänt dåligt uppförande! Det här, tänkte jag, ser ut som att jag rekar inför ett inbrott.

Istället för att bemötas som en andra klassens medborgare fick jag absolut lysande service där. Säljaren jag pratade med var mycket trevlig, ställde lite frågor om min Sinn som jag lät honom klämma på och informerade mig ingående om alla deras erbjudanden i form av service etc. trots att jag sa att som lärare nog måste spara ihop ett bra tag till innan jag kan köpa något från dem. När jag väl beställer en klocka igen kommer jag absolut att köpa via Nymans, och jag åker hellre ner dit igen än beställer och får den hemskickad.
Haha det var troligen för att de blev livrädda för dig :)
 

Emil

Cartier
Inga fler cirkuskonster på Klockmaster Frölunda torg i Göteborg?
det stället är ju ett skämt rakt igenom, verkligen ingen har något gott att säga om det stället.
 
Ett litet tillägg angående mitt Panerai band/David M Robinson inlägg.
Härom dagen fick jag ett mail av säljaren som meddelade att mitt Hirsch band som satt på innan han skruvade dit Assulamente strapet nu brevledes är på väg hem till Sverige. Tog ett par dar innan jag insåg att det blev kvar i Liverpool.
Makalöst!!!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ett litet tillägg angående mitt Panerai band/David M Robinson inlägg.
Härom dagen fick jag ett mail av säljaren som meddelade att mitt Hirsch band som satt på innan han skruvade dit Assulamente strapet nu brevledes är på väg hem till Sverige. Tog ett par dar innan jag insåg att det blev kvar i Liverpool.
Makalöst!!!
Fantastiskt!! Och du hade lämnat adress och allt!!;)
 
Ett litet tillägg angående mitt Panerai band/David M Robinson inlägg.
Härom dagen fick jag ett mail av säljaren som meddelade att mitt Hirsch band som satt på innan han skruvade dit Assulamente strapet nu brevledes är på väg hem till Sverige. Tog ett par dar innan jag insåg att det blev kvar i Liverpool.
Makalöst!!!


Detta måste vara något av det mest imponerande jag hört!

Fan va kul!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ok skäggmurvel, låt mig förklara.
Jag hade lämnat min mailadress och sedan mailade han mig med erbjudandet att brevledes returnera mitt Hirsch band till mig förutsatt att jag lämnade min fysiska adress. Jag förkortade kedjan lite grann för dramaturgisk effekt, geeeezzzz!!!:D:D;)
Förlåt TQM, kunde inte låta bli....:happyhappy:
Synd att ni Västeråsare inte kunde vara med i går! Ni missade verkligen "the one and only-GTGn":D
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Örebro är ingen metropol i urmakarsynpunkt men jag vill ge en eloge till Edwalls ur som har bland annat förkortat länk på SMP och Speedy PRO, servat en gammal automat Certina och idag satt tillbaka mitt insert på min 16710.
 
Topp