• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Diss till Rydbergs Ur på Väla.
Var ganska nyligen inne då jag ville ha en Omega Aqua Terra midsize, men att köpa den där kommer aldrig på fråga.
Väldigt oengagerad och nästintill otrevlig säljare som uppenbarligen inte ville prata eller sälja en klocka.

Jag var inne på lunchen, i butiken var det jag och högst 4 personer till, som mest kollade på parfymklockor.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jag vill hissa JLC som tog en klocka på garantiservice trots att garanti gått ut med ngt halvår. Dock var problemet sådant att det sannolikt varit där sedan montering av klockan. Oavsett mycket snyggt hanterat. Även ett stort plus till Nymans som varit ytterst hjälpsamma och professionella. Riktigt bra hanterat!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag vill hissa JLC som tog en klocka på garantiservice trots att garanti gått ut med ngt halvår. Dock var problemet sådant att det sannolikt varit där sedan montering av klockan. Oavsett mycket snyggt hanterat. Även ett stort plus till Nymans som varit ytterst hjälpsamma och professionella. Riktigt bra hanterat!
Hur gammal är klockan? Går garantin ut, så har man ju även reklamationsrätten.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag vill hissa JLC som tog en klocka på garantiservice trots att garanti gått ut med ngt halvår. Dock var problemet sådant att det sannolikt varit där sedan montering av klockan. Oavsett mycket snyggt hanterat. Även ett stort plus till Nymans som varit ytterst hjälpsamma och professionella. Riktigt bra hanterat!
Kul att höra!
Man har hört många historier där AD skiter i en om man kommer in med klocka som är köpt utomlands.
 

Gurra G

Omega
Vill hissa Tofts ur i Falun. Var inne med min Hamilton som jag köpt på Ebay och som visat sig vara kass. (Köpte den snorbilligt så jag visste att Tofts skulle få jobba) efter service och reparation går den som en dröm. Trevligt bemötande och bra priser.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Säljaren har endast bevisbörda i 6 månader dock. Efter det är det upp till dig som köpare att bevisa att det var ett fabrikationsfel.
Men alla företag med självbevarelsedrift hjälper till ändå. Kostar inte mycket att göra en kund nöjd med en missnöjd kund kan kosta mycket ;)

När jag ändå är här, hiss till både Rob och Nymans, bra korrekt bemötande för smågrejer. Även om Robs servicetid (byte av bezel) blev 5-6v istället för beräknade 2v är jag nöjd.
 

Apansson

Torpare
Men alla företag med självbevarelsedrift hjälper till ändå. Kostar inte mycket att göra en kund nöjd med en missnöjd kund kan kosta mycket ;)

När jag ändå är här, hiss till både Rob och Nymans, bra korrekt bemötande för smågrejer. Även om Robs servicetid (byte av bezel) blev 5-6v istället för beräknade 2v är jag nöjd.
Korrekt. Och många människor borde jobba i retail för att lära sig bli lite mer rimliga kunder. ;)
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Vill hissa Nymans Ur i Stockholm. Var in och bad dem kolla på en Aqua Terra Quartz som jag köpt då jag funderade på att skicka in den på service. Fick svaret låt bli om den går bra, fick den trycktestad till 100m gratis. Trevlig Service!
 

dragonhf

Rolex
Var hos Rob E förra tisdag och ville att de skulle hjälpa mig att ta bort länkar på min Credor Pacifique.
Finns 2 asiatiska tjejer där, verka vara en thailändska och en kinesiska.
Thailändskan frågade vänlig på flytande svenska vad jag ville ha hjälp med. Att ta bort länkar skulle kosta 450kr.
Hon visade klockan för urmakare och sedan kom han ut. Han sa att skruvarna var dåliga och att han inte ville riskera att ha sönder dem.
Han hänvisade mig till Klockmäster i Globen då de är AD för Seiko.
Kan bara säga att min upplevelse där var bra som vanligt, alla var lika trevliga.

Sen åkte jag och frugan till Globen, Klockmäster.
Den äldre herren var inte direkt otrevlig, men hade en aning konstig attityd. Det beror säkert på mitt utseende då jag är asiat och
har sk "samurai frisyr". Har märkt att många i Sverige är lite emot kineser/asiater.
Han tittade på klockan och han sa samma sak som urmakare hos Rob E, att skruvarna var för slitna. Då frågade jag om de kunde beställa
nya skruvar till klockan. Han sa nej och sa att han inte kunde hjälpa mig. När jag nästan skulle ge upp och gå, kom den yngre herren som
jobbar där och var hur trevlig som helst och berättade för mig att service på Credor görs i Holland och
att han kunde hjälpa mig att skicka den ditt för ett prisförslag. Han berättade om Holland inte kunde hjälpa mig så kunde ingen i Europa.
Så nu väntar jag snällt på att de ska höra av sig.

När det gäller Nyman så säger jag bara urk. I och för sig så var det säkert 10 år sedan jag var där.
Skulle lämna in min Vintage Rolex date för nya skruvar. Jag var klädd i kostym och ändå såg de ner på mig.
De gav mig tillbaka klockan i handen och jag bad ifall jag kunde få någonting att ha klockan i och fick en papperspåse.
När jag sedan hämtade ut klockan och dum som jag var så kontrollerade jag inte jobbet.
Kom till kontoret och såg att skruvarna stack ut minst 3-4 mm och gick då tillbaka och de var lika otrevliga och
jag lämnade in den igen. Efter någon dag fick jag hämta ut den. Aldrig mer igen säger jag bara.
 
När det gäller Nyman så säger jag bara urk. I och för sig så var det säkert 10 år sedan jag var där.
Skulle lämna in min Vintage Rolex date för nya skruvar. Jag var klädd i kostym och ändå såg de ner på mig.
De gav mig tillbaka klockan i handen och jag bad ifall jag kunde få någonting att ha klockan i och fick en papperspåse.
När jag sedan hämtade ut klockan och dum som jag var så kontrollerade jag inte jobbet.
Kom till kontoret och såg att skruvarna stack ut minst 3-4 mm och gick då tillbaka och de var lika otrevliga och
jag lämnade in den igen. Efter någon dag fick jag hämta ut den. Aldrig mer igen säger jag bara.

Nymans, precis som Rob, är långt ifrån de som de båda två var för tio år sedan kan jag lova dig.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Korrekt. Och många människor borde jobba i retail för att lära sig bli lite mer rimliga kunder. ;)
images

Halleluja!
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Re: Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EV

På Rob Engström är du alltid kung! Har kommit dit i allt från kortbyxor till kostym och alltid fått bra service! Måste tyvärr hålla med om Nymans. Min första Rolex skulle inhandlas där, de klargjorde att det var lång väntetid på klockan och många före så det var ingen ide att jag ens ställde mig i kö, tilläggas bör att jag bar kostym. Klockan som skulle införskaffas var den då helt nya 116710. Efter ett samtal med Rob så fick jag veta att skulle komma en efter tre veckor och att det var bara var att komma in. Ringde dem efter tre veckor och de sade att de just fått in ett par. Jag stegade in på Rob i camoshorts, converse och T-shirt, jag fick klockan och en espresso, sedan dess har jag varit Rob trogen..
Medhåll på Rob med ETT undantag, en person (vill ej droppa namn) som ofta står i kassan har varit så dryg och otrevlig att jag gått därifrån flera gånger och valt annan urmakare. Hört minst 3 andra medlemmar (troligen fler) som blivit bemötta och känt samma sak när de pratat med vederbörande. Räddar sig genom att bjussa på några öl på GTG. Har även hört honom (eavedropping) köra samma attityd som kund i kassan på flera butiker runt Strandvägen och Grevgatan... Hoppas ägarna vet hur han agerar mot kunderna som försvinner.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag hade backslick på den tiden och var då klädd i kostym när jag var där.
Så de kan inte se ner på mig för att jag var dålig klädd.

Hos Rob E har de alltid varit trevlig mot mig.
Backslick? Det har jag nu. Jag blir fortfarande bemött som jag bemöter, tror jag. Är det ute förresten? Jag tror för övrigt att det finns personliga attityder som klädsel inte kan överbrygga. Jag tror folk är smartare än så, det lyser igenom om ett ashole är ett ashole, oavsett hur det är dekorerat runtomkring. Jag har oftast blivit bra bemött på både Nymans och RobE. Sen har vi alla rätt att ha både bra och dåliga dagar.
 
Topp