• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

dragonhf

Rolex
Vadå, menar du att jag är otrevlig? Kan med 100% säga att jag var vänlig hur jag än blev bemött.

Backslick? Det har jag nu. Jag blir fortfarande bemött som jag bemöter, tror jag. Är det ute förresten? Jag tror för övrigt att det finns personliga attityder som klädsel inte kan överbrygga. Jag tror folk är smartare än så, det lyser igenom om ett ashole är ett ashole, oavsett hur det är dekorerat runtomkring. Jag har oftast blivit bra bemött på både Nymans och RobE. Sen har vi alla rätt att ha både bra och dåliga dagar.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
musashi.jpg

Vi behöver en bild på din frisyr!
Det kanske även behövs en "Kolla min frisyr"-tråd i lifestyle :D
 

dragonhf

Rolex
Hahaha, min frisyr räckte till på jobintervju för någon vecka sedan i alla fall, fick jobb hos en av Sveriges främsta skolor. :)
Sånt händer, inte gräver jag ner mig för lite dålig service. Tänkte bara dela med mig min tanke. Vilket kanske inte uppskattas av alla.
Men klockmäster i Globen har bra service och rekommenderas, i alla fall när den yngre mannen är där. :)

Är min frisyr god nog för bra service hos AD?
  1. Absolut, gratis länk-kortning alla dagar i veckan.
  2. Länk-kortning kostar dig 500kr.
  3. Klockan måste tyvärr till Schweiz för länk-kortning, kostar dig 2000kr i frakt + 3 månaders väntan.
 

dragonhf

Rolex
Alltså förra veckan var jag vanlig klädd. Svart jacka, jeans och ecco skor. Inget speciellt.
Jag var klädd i kostym och backslick när jag var hos Nyman för länge sedan.
Har också läst på olika forum att Nymans verka ha skärp till sig. De olika forum som finns har nog gjort sitt.
 

Challedeluxe

Cartier
Vill hissa Mollstedts ur i Karlstad. Jag var där trycktestade och kollade gångavvikelse på en klocka. Mycket trevligt bemötande och det hela gick väldigt snabbt och smidigt!
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
En har gått åt ena hållet och den andra har gått åt andra hållet.

Är nymans verkligen så dåliga? Är en sådan som är väldigt feg och, hur ska jag uttrycka det, pedantisk. Frågan är om jag vågar lämna in klockan där, många verkar ha mycket negativt att säga. Fick dock ett gratis trycktest vilket var väldigt uppskattat!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Var hos Rob E förra tisdag och ville att de skulle hjälpa mig att ta bort länkar på min Credor Pacifique.
Finns 2 asiatiska tjejer där, verka vara en thailändska och en kinesiska.
Thailändskan frågade vänlig på flytande svenska vad jag ville ha hjälp med. Att ta bort länkar skulle kosta 450kr.
Hon visade klockan för urmakare och sedan kom han ut. Han sa att skruvarna var dåliga och att han inte ville riskera att ha sönder dem.
Han hänvisade mig till Klockmäster i Globen då de är AD för Seiko.
Kan bara säga att min upplevelse där var bra som vanligt, alla var lika trevliga.

Sen åkte jag och frugan till Globen, Klockmäster.
Den äldre herren var inte direkt otrevlig, men hade en aning konstig attityd. Det beror säkert på mitt utseende då jag är asiat och
har sk "samurai frisyr". Har märkt att många i Sverige är lite emot kineser/asiater.
Han tittade på klockan och han sa samma sak som urmakare hos Rob E, att skruvarna var för slitna. Då frågade jag om de kunde beställa
nya skruvar till klockan. Han sa nej och sa att han inte kunde hjälpa mig. När jag nästan skulle ge upp och gå, kom den yngre herren som
jobbar där och var hur trevlig som helst och berättade för mig att service på Credor görs i Holland och
att han kunde hjälpa mig att skicka den ditt för ett prisförslag. Han berättade om Holland inte kunde hjälpa mig så kunde ingen i Europa.
Så nu väntar jag snällt på att de ska höra av sig.

När det gäller Nyman så säger jag bara urk. I och för sig så var det säkert 10 år sedan jag var där.
Skulle lämna in min Vintage Rolex date för nya skruvar. Jag var klädd i kostym och ändå såg de ner på mig.
De gav mig tillbaka klockan i handen och jag bad ifall jag kunde få någonting att ha klockan i och fick en papperspåse.
När jag sedan hämtade ut klockan och dum som jag var så kontrollerade jag inte jobbet.
Kom till kontoret och såg att skruvarna stack ut minst 3-4 mm och gick då tillbaka och de var lika otrevliga och
jag lämnade in den igen. Efter någon dag fick jag hämta ut den. Aldrig mer igen säger jag bara.
Är själv asiat, väldigt sällan jag får dålig service på restaurang eller i butik. Kan det vara duuuuu? ;)
 
D

Deleted member 11690

Guest
Vill hissa Becks urhandel i Norrköping. Var där idag och klämde lite på några Sjöö Sandström samt passade på att korta länken på min breitling chronomat. Trevlig personal som tog sig tid och kortade även länken gratis. Kanske blir en Sjöö Sandström så småningom :)
 

X-san

Omega
Dissar de som tar betalt för att korta länken. Nämner inte namnet på urmakaren. Fick bra hjälp på ett annat ställe när jag var inne om snabbt om ett annat ärende.
Dit vänder jag mig säkerligen igen när det är dags för något.
 
Dissar de som tar betalt för att korta länken. Nämner inte namnet på urmakaren. Fick bra hjälp på ett annat ställe när jag var inne om snabbt om ett annat ärende.
Dit vänder jag mig säkerligen igen när det är dags för något.
Är inte hela syftet med tråden att just NÄMNA urmakarens namn, både bra och dåliga? Annars är ju inte informationen speciellt användbar.
 
Dissar de som tar betalt för att korta länken. Nämner inte namnet på urmakaren. Fick bra hjälp på ett annat ställe när jag var inne om snabbt om ett annat ärende.
Dit vänder jag mig säkerligen igen när det är dags för något.
Hade du köpt klockan där? Om inte, förväntar du dig även att din lokala herrekipering skall lägga upp dina på annat ställe köpta byxor gratis också?
 

dino

Omega
2-Faktor
IMG_7877.JPG

Måste hissa Kung Svante på Klockmaster Globen som lånar ut sin privata klocka så jag får testa den utifrån att han vet hur länge jag velat ha modellen, sjukt snällt!

Tjena!

Ny här på forumet. Har en snabb fråga gällande vilken modell detta är? Sjukt snygg Seiko för övrigt, man blir ju jäkligt sugen!
 

Alpha

Omega
Vill hissa Franks ur för ett exemplariskt bemötande. Kortade länk och förlängde tillbaka den när det inte kändes rätt. Att skapa en relation med en AD och att betala den där tusenlappen/lapparna extra är verkligen värt det. Skulle inte tveka på att rekommendera Franks ur.
 

Enellios

Cartier
Vill hissa Franks ur för ett exemplariskt bemötande. Kortade länk och förlängde tillbaka den när det inte kändes rätt. Att skapa en relation med en AD och att betala den där tusenlappen/lapparna extra är verkligen värt det. Skulle inte tveka på att rekommendera Franks ur.
Instämmer! Köpt klocka hos Franks ur och är mycket nöjd!
 
Topp