• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

kalufsen

Panerai
Inte köpt en klocka av kaplans men ordnat ett värderingsintyg och fick ypperlig hjälp av eminenta @Ernesto. Har aldrig träffats tidigare men haft en del kontakt, posören som länkade ihop oss. Tack för en trevlig pratstund och för denna snabba servicen, guld värt när man är OWG!
 

Ninen79

Audemars
Var inne på både Nymans och Rob Engström för att kontrollera min 116610LN då den gick dåligt. Nymans sa precis som du skriver, 6000:-, 5300 ex polering och det skulle ta 6 veckor. Rob ville ha 6000:-, 5500 ex polering och där skulle det ta 3-4 veckor.
Det skiljer sig även i att få fram kostnadsförslag, Nymans tog 500:- och 1 vecka. Rob tog 3-4 dagar och kostade 200:- och där räknande man bort avgiften om man väljer att serva där.

Så för att svara på din fråga: Ja det är rimligt och normalt.
Bra att Rob börjat med att dra av priset om man ej vill ha polering.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
I Karlstad vill man gärna hem så snabbt som möjligt...
IMG_20170711_175815.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hiss av Bo Berggren Ur i Stockholm. Ville få hjälp att byta ett skruvhuvud som tidigare ägare till klockan gått bananas på. Jättetrevligt bemötande och fin service, kommer att återvända dit helt klart.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Hiss till Bergströms i Malmö. Alltid en trevlig upplevelse, oavsett om det gäller nyköp eller kortning av länk (som idag).
 

AB

Panerai
2-Faktor
Måste få kredda Klockmäster Hansson i Gbg, mycket bra bemötande och kunnande! Rekommenderas, inga konstigheter.
 

almeyero

Panerai
En stor hiss till Klockmaster Globen ännu en gång när jag lämnade in två klockor för trycktest.
Snabbt och smidigt medans jag spanade runt i butiken.
 

Krabbeluring

Cartier
Var inne på Klockmäster i Malmö för några veckor sen för simpelt trycktest. Trevligt bemötande och kvinnan bakom kassan berättade och visade lite kommande klockor de skulle få in. Provade även en Seiko som var fräsig.
 

Buffi

Panerai
Hissar @ERIKSON URHANDEL @ROB-1832 och Krons efter några besök senaste dagarna.

Tänkte kika på en Sinn 857 UTC på Erikson. Den fanns ej i lager, men prövade icke-UTC modellen för att kolla storlek. Supertrevlig säljare, så om jag bestämmer mig för en UTC är det självklart vart den kommer köpas.

Lämnade in min turn-o-graph hos Rob för tavelbyte. Trevligt bemötande som vanligt. Min fru passade på att pröva lite klockor också, och fastnade för en Omega som vi kanske kommer köpa senare om vi inte hittar något ännu roligare :)

Vi var även förbi och kollade på och provade lite damur inne på Krons, och blev bra bemötta där med. Säljaren kändes lite nyare än på de andra butikerna, men var väldigt trevlig!

Det var inga problem att ha med barnvagnen in heller på butikerna (har en ganska lugn dotter), så plus för det med.
 
H

Hysteria

Guest
Fet hiss till @ROB-1832 som roddade till med gångtest snabbt och samtidigt gav väldigt trevlig service.
Ringde in och pratade med Markus då jag hade en köpare till min Zenith, men som aldrig köpt en lite dyrare klocka förut och ville vara säker på sitt köp med tanke på att jag sålde watch Only.
Rob föreslog då att komma in och göra gångtest som verifiering på äkthet, och jag kunde leverera klockan i en fin pouch till köparen. Extrapoäng då köparen t.o.m gick in till Rob (medans vi inspekterade klockan på kafét mittemot) och även där bekräftade de att jag varit inne på gångtest samt att klockan är reko.
Extraextrapoäng - att se en blond svensk man som såg ut att vara dryga 30 stå och prata flytande mandarin. Imponerande.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Karlunds Köpennhamn, Axel towers. (Vesterbrogade har flyttat)
Ny fin butik som jag besökte i veckan. Mycket fint att titta på. Blir tyvärr ändå en diss. Tyvärr fick jag hjälp av ett butiksbiträde som blandar ihop modellerna jag kikade på och gav fel information. Gav inget vidare förtroende denna gången. Jag är säker på att det också finns kunnig personal.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Så Nymans har nu gått upp till cirka 6v för service och RobE har gått ner till 3v? För något år sedan var det tvärt om...
Senast jag servade en klocka på Rob (2015) tog den 8 veckor, standard 3185 verk. En forumvän lämnade in sin 1680 under 2016, 10 veckor. En annan sin 16750 också under 2016, 13 veckor + 4 veckor andra gången gå datumväxlingen va defekt. Det tar lång tid att serva klockor! Alla vi fick beräknad servicetid 4-5 veckor och vi har bra kontakt med en av urmakarna, de har haft ganska överröst med jobb under vissa perioder.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Bucherer i Köpenhamn. Fantastiskt utbud. Fick bland annat titta på Skydweller i stål. Riktigt bra bemötande trots att jag var tydligt med att jag inte skulle köpa något.
 

Schill

Cartier
Jag tyckte det var lite stelt där... visst, jag är i den yngre medelåldern och bär ingen rolle på handleden, men när de lämnade över klockan för ett prov så var det nästan så att de ville ha tillbaka den direkt... "now give it back, we have cameras".

Vem skall man tala med där? :)
Jag pratade med en yngre kille med mörkt hår och i kostym...
Råkat ut för samma jäkla nisse, usch o fy till Bergströms
 
Topp