• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Historia bakom klockan

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
De flesta känner ju till historien bakom rolex submariner och omega seamaster. Om jag inte har fel så delar ju de nästan samma historia, båda märkena har varit standard issue till royal navy, båda har varit utdelade till företaget comexs dykare. Rolex Explorer är förknippat med bergsbestigning sedan tensing norgay hade en på armen vid första bestigningen av Everest. Den mest spännande historien enl mig är den om omega speedmaster och nasas rymdprogram.
Men vilka fler märken och modeller har intressant historia bakom sig?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag har skrivit en serie i tjugofem delar för Manolo.se om klockklassiker - där hittar du massor av den typen av historier som du efterfrågar.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Fifty fathoms hade jag glömt, den är ju oxå första "moderna" dyk klockan, lanserades ett par månader före submarinern om jag inte är felinformerad. Grym klocka, synd att man får sälja en njure för att ha råd med den :(
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Singular skrev:
Jag har skrivit en serie i tjugofem delar för Manolo.se om klockklassiker - där hittar du massor av den typen av historier som du efterfrågar.

Då blir det till att googla fram dem till kvällslektyr.
Ps. Tack för snabb leverans av svart pvd Nato. Returen postas i morgon.
 
Topp