• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hitta en vettig Breitling för under 12k?

CLT

Rolex
Men som vissa skriver att FB sidan bara är skit mm. Är ni ens medlemmar där? Ni hört saker som kanske inte alls stämmer. Det är alltid så "jag har hört" ...Men har ingen aning....gillar den här sidan med och gjort en del affärer här och på FB sidan. Så snälla sluta yttra er när ni inte VET. Sen när någon skriver "Köparens kompis är obehaglig" ...Vänta nu känner någon mig? Nä precis...tråkigt atf folk måste ha dom här diskussionerna bakom en skärm. Tror knappast detta hade hänt IRL..
Nej, jag var. Gruppen var helt VÄRDELÖS. Så ja, det stämmer att det är skit.

Hela affären är skum, och ju mer du argumenterar desto skummare blir det.
 

Code

AKA Vincent B
Åter igen folk som tar saker ur luften? VAR HAR JAG LÄNKAT? säger bara att jag har gjort en del affärer där och det har funkat bra.. Får ju kolla VEM man gör affärer med osv. Och du som var med där...tror jag vet varför du inte gillade sidan...;-)
 

JohnDoe

Rolex
Det finns inget stöd i lagen för att reparera på säljarens bekostnad om inte säljaren fått möjlighet att åtgärda felet först. Köparen har dessutom låtit säljaren stå för en fullständig service. Klockan såldes ju inte som nyservad. Stor skillnad i pris på fungerar och nyservad. Om storyn ovan stämmer så är köparens brott betydligt värre än säljarns felaktiga beskrivning.
 
Klockan verkar ju vara legit (vilket jag själv hade svårt att tro inledningsvis) så det går inte att göra annat än att tycka synd om säljaren som råkat ut för en så oseriös köpare och inte kunnat värja sig bättre. En makalös historia. Nåväl, det är bra att det kommer upp till ytan för diskussion och lärdom.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hahahah vilken tråd. Har inte lusläst men är 7,500kr helt orimligt och den bor ligga på ca 10,000kr?

Eller vad är värdet på en icke frungerande bratte?
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Hahahah vilken tråd. Har inte lusläst men är 7,500kr helt orimligt och den bor ligga på ca 10,000kr?

Eller vad är värdet på en icke frungerande bratte?
Det orimliga i det här fallet är att köparen på eget bevåg beslutar att han ska ha ett prisavdrag genom att strunta i att betala hela beloppet.
Sen verkar inte säljaren så vass heller för den delen.
 

holma20

Panerai
Kompis till köpare? Vänta nu känner du mig? Föressten är jag inte "kompis" med honom utan följt hans "affär" och pratat med honom. Många snackar om att FB sidan är "Ortens sida". Tror ni själva jag skulle köpa nån klocka från nån "orten" person? Finns väldigt många "tomtar" här också om man kan uttrycka sig så...folk här "Tror" att dom vet vissa saker utan och ha någon som alls aning...
Låter som en kille på fb som har samma nick som dig
Fb sidan är en parodi ,
Iprincip varje gång nån frågar om
Värde smyger du in och värderar helt åt ***
Roligt att läsa ? Ja absolut men är det någon som har koll där ?
Skulle inte förlita mig ett dugg på den sidan , frågan är ju vrf du gör 1 miljard inlägg om dan på fb om du är så "kunnig" och aldrig iprincip delar med dig här ?
 
Senast ändrad:

Ale

Cartier
Haha, stencool köpare ju! :D
Är det klockvärldens Chuck Norris vi ser?
Frågan är vem av köpare/säljare det är som dyker upp i goodguys resp. badguys tråden? :cool:
 

månljus

Panerai
Fan vad det här stinker. Kan knappt tro på den här historien. Vad är ett rimligt pris för klockan i fråga?
 
Topp