• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hitta en vettig Breitling för under 12k?

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
image.jpeg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Den största frågan för mig är, vad är ett "klinkerhjul"? :confused:
Ett hjul i automatdelen av klockan, varför klockan skulle kunnat fungera och dra sig med 5 sekunder per dag men ändå vara i behov av service. För att klockan ska fungera krävs dock att säljaren dragit upp den med kronan då automaten inte fungerar utan klinkhjul.

Tror det här är rätt hjul? 26$ = 222:- på bukten med frakt...

http://m.ebay.co.uk/itm/ETA-Valjoux...ber-1488-7750-sealed-/252389087702?nav=SEARCH

$_1 (1).JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fan vad det här stinker. Kan knappt tro på den här historien. Vad är ett rimligt pris för klockan i fråga?

Det dubbla iaf, om den var paj som påstås, samma klocka med länk utan tillbehör går väl på 20-21. Så med en service så skulle man hamna på normal priset, så egentligen är det väl inte helt omöjligt det som hänt. Dock så ligger det en hund begraven i TS hantering av köpet, finns inte en chans att man kan säga att säljaren försöker blåsa köparen om han säljer en trasig evolution för 10k, även där känns det billigt, då du förmodligen betalar max 6k för en service hus en AD. En Evolution för 16k är också ett helt OK pris...
 
Skön köpare som beslagtar klockan för att dra av servicekostnad när den sålts som oservad till ett redan billigt pris.

Ännu skönare "möt mig f2f/tough guy"-kommentarer. Aej, hoppas inte allt för många hittar hit från den där gruppen. Gör mig bara ännu mer övertygad om att höjda krav för annonsering kan vara något positivt.
 

Cryssarn

Rolex
Nu lugnar vi ner oss. Finns ingen anledning att vilja sitta och mysa på café.
Men det är ganska klart att folk reagerar när det gått till såhär. Vi har fortfarande inte fått reda på om säljaren var villig att betala tillbaka före klockan skickades. Om han var det så är det inte ett OK beteende. Även folk i FB gruppen som reagerade på visarna och att det bara pratas om hur billigt han fick den åkte på en avhyvling av TS. I början av tråden fick han ju myclet hjälp osv dessutom.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ett hjul i automatdelen av klockan, varför klockan skulle kunnat fungera och dra sig med 5 sekunder per dag men ändå vara i behov av service. För att klockan ska fungera krävs dock att säljaren dragit upp den med kronan då automaten inte fungerar utan klinkhjul.
Tackar! Läste på lite och det är ett hjul som egentligen består av två hjul som rör sig tillsammans åt ena hållet och bara ett av hjulen rör sig åt andra hållet och de är till för att man ska kunna dra upp klockan manuellt utan att rotorn ska snurra. Stämmer det? :)
 

meo_swe

Audemars
Ok skriver ett sista inlägg....tråden handlade om "hur personen fick sin klocka billigt" anledning mm. Sen kommer det in massa spydiga kommentarer där imellan. Gällande den här sidan och sidan på FB. Jag har gjort många affärer både här och på Fb. Och dom som gjort affärer vet att jag är annars en trevlig kille. MEN stör mig på dom som sitter bakom "skärmarna" och är kaxiga kommer med spydiga kommentarer. I mina ögon är NI RIKTIGA PAJJASAR!! Och innerst inne vet många om det här. Men det som jag blir mest fashinerad av är att folk orkar lägga ner så mkt energi på det här. Allvarligt väx upp. Sen börjar folk "gissa" hur saker och ting gått till "ang den här evolution grejen" utan och ha en aning. Aja strutsamma ni kan fortsätta ha era trevliga samtal här...
Vill du vara med och leka Allan i riktiga livet bjuder jag gärna på en caffe* så får vi se hur häftig och trevlig du är.




*alla som läst om Röjarralf panacotta vet hur man stavar kaffe rätt
 

Norra

Panerai
På grund av både säljarens och köparens inkompetens blev det en stor grej och affären ser fishy ut "utifrån", eller vad man ska säga. Det blev "bedrägeri" hit och "moralfrågor" dit nu, och som vanligt på KS så amplifieras allt och de mest trogna medlemmarna här är perfekta änglar som vanligt. Denna elitism har jag känt av sedan jag först blev medlem på klocksnack, och långt innan FB-gruppen fanns. Som tur är, så finns dock många good guys här, och någon trevlig admin eller två som man varit i kontakt med.

Låt inte denna "konstiga" affär vara eran image av gruppen, och jag kan försäkra er om att det VERKLIGEN inte är en orten-blocket-grupp. Besök gärna gruppen, testa, och lämna om ni avskyr gruppen.

Mvh
 

tissoter

Audemars
På grund av både säljarens och köparens inkompetens blev det en stor grej och affären ser fishy ut "utifrån", eller vad man ska säga. Det blev "bedrägeri" hit och "moralfrågor" dit nu, och som vanligt på KS så amplifieras allt och de mest trogna medlemmarna här är perfekta änglar som vanligt. Denna elitism har jag känt av sedan jag först blev medlem på klocksnack, och långt innan FB-gruppen fanns. Som tur är, så finns dock många good guys här, och någon trevlig admin eller två som man varit i kontakt med.

Låt inte denna "konstiga" affär vara eran image av gruppen, och jag kan försäkra er om att det VERKLIGEN inte är en orten-blocket-grupp. Besök gärna gruppen, testa, och lämna om ni avskyr gruppen.

Mvh
Det bästa är kanske om vi försöker styra om tråden i rätt riktning, nämligen vart och hur man kan hitta prisvärda Breltlingklockor istället :)
 

Norra

Panerai
Ej under för under 12k, kanske, men gripenbro kan ha roliga modeller för vettiga pengar ibland, jag brukar hålla utkik där :)
 

tissoter

Audemars
Jag tänker att 10 k är en slags magisk gräns för många när det kommer till klockor, vad kan man då hitta i den prisklassen om man gillar Breitling.
Aerospace och Colt känns givna men vad har ni annars för förslag (Begagnat såklart) :)
 
Topp