• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hitta klocka

nöt

Vacheron
2-Faktor
Hej.

Jag lyckas inte finna någon klocka jag vill ha. Tänkte nämna några referenser så ni kan tipsa om liknande.

Rolex explorer: För dyr helt enkelt.
Aqua Terra: Oxå för dyr
Tag Heuer Carrera: Tycker den är för dyr för ett samma verk som sitter i Longinesen. Samt lite dåliga känslor angående TAG.
Longines Conquest: Gillar inte den mittpolerade länken, samt lite annat.

Alla dom klockorna har ju "liknande" utseende. Så jag tänkte att ni kanske har något kul förslag?
Alternativt att vänta på den nya Tudor Rangern och den andra Style eller vad den heter. Men dom blir nog för dyra oxå. Vill helst inte ha större än 39mm.

mvh
 

F-L-P

Panerai
Kollat igenom sinns sortiment?
typ 556

wa-wa-sin-00002-m-2.jpg


edit: roligare med bild...
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag säger också Datejust, alternativt Airking.
Du kanske kan komma ner lite om du tittar på en gammal Exp1 36mm, head only?

Annars kanske jag satsat på en Seiko eller Orient och känt efter lite. Mao väntat på att "rätt" klocka dyker upp, för det gör den till slut. ;)
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Med "sliten", menar du då insidan eller utsidan? Ett tips är att besöka Gripenbro.se där du blir erbjuden garanti.

Utsidan. Tänker mest på dom på uretvintage. Där finns det 4-5 st men alla är i skick 3/5. Antog att det inte är så bra.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp