• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hitta klockan.

Sjobedan

Rolex
Hej,

Har en vän som är på jakt efter en specifik klocka. (allt är relativt)
Hon vill ha en Guldklocka med en smaragdgrön tavla, likt @Af Sjodahl 's DD, denna faller i smak, men faller på budget.

Storleken ska vara 36-38mm med länk. Budget är 40-50k (Här faller DD bort)
Datum är ett krav.

Jag har inga ideer, och tar tacksamt emot tips :)
 

M.U

Rolex
Det svåra blir ju att hitta kombon av guld och smaragdgrönt ihop.. Det första jag tänker på är en lite äldre DJ i helguld. Borde väl finnas inom budget?
 
En vintage DJ i helguld känns som det solklara valet. Kanske svårt att hitta en smaragdgrön tavla, men finns ju otroligt många andra fina tavlor att välja mellan.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
upload_2016-3-21_15-19-7.png

Beg på Chrono24 strax utanför budget. Tyvärr utan länk, och tyvärr i USA.
Sen vet jag ej hur smaragd grön den är, har bara 7-15 färger i min färgbank
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
En 36 DJ med jubilee eller president finns ju, men med vanlig tavla börjar på 6000usd och då är det billiga/slitna alternativ i USA där pantbankerna har en hel del sådana.
Får du tag i den billigt kan du låta få tavlan målad i önskad färg, resultatet lär vara tjejen till tillfredsställesle! Tex:

image.jpeg
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Jag gjorde en sökning dels för din skull men också för min egen del då jag kan tycka det skulle vara trevligt med något som har grön tavla. Hittar bara massa obskyra "parfymare" och rolex, samt en hel del i vitmetall
 

M.U

Rolex
Breitling har ju en del damklockor i 36mm.. dock inte helguld eller grön tavla.. Men tror det blir jävligt svårt att hitta helguldare i 36-38 för 40-50 loppor..
 
  • Like
Reactions: JLW

Oew

Rolex
Tror de kraven är omöjliga. Kanske går att hitta någon rasslig helguldare för 60-70k men tror inte det är så värt då skicket kommer vara därefter. Säg till kompisen att spara lite till så kan hon nog hitta något.
 
Topp