• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hitta originalkrona till Zenith Sporto från 70-talet

D

Deleted member 1154

Guest
Hade denna ute till försäljning men inte en käft som brydde sig,, vill nu istället behålla den och hitta en originalkrona till den, den är alltså INTE till salu längre
http://www.klocksnack.se/threads/zenith-sporto-blue-dial-70-tal-38mm.36545/

Det är en Zenith Sporto från troligen 1972-73

Tror nu det går att hitta originalkrona? Hur kan den se ut?

_MG_0851.jpg
_MG_0835.jpg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Du får börja scanna ebay eller hitta en donator!

Lägg ut den till lite rimligare pris, 4k är lite väl tilltaget :)
 

rogart-63

Patek
Låter lite uppgiven där ? Inte lätt att sälja gamla klockor på Köp och sälj . Hur ser en Zenith krona ut . Har några underliga kronor liggande .Kanske har nåt som funkar . Om vi vet hur den ser ut ? Någon av dessa ?

images (4).jpg
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Låter lite uppgiven där ? Inte lätt att sälja gamla klockor på Köp och sälj . Hur ser en Zenith krona ut . Har några underliga kronor liggande .Kanske har nåt som funkar . Om vi vet hur den ser ut ? Någon av dessa ?

images (4).jpg

Jag hade tidigare en Zenith Sporto från 70-talet som saknade märkt krona. Lämnade in den hos Werner Koch, han löste en tidsenlig originalkrona. Kan ju hända att han kan lösa fram en krona. http://rudolphkoch.com/websites/abc-service-centrum/
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
D

Deleted member 1154

Guest
Jo, uppgiven kan man säkert bli, men Zenith är för cool för att sälja har jag insett, och en El Primero Zenith kommer man ju inte ha råd med, tack för bra tips
 

rogart-63

Patek
Det var inget jag hade i mitt lilla sortiment . Sorry . En krona med mercedesmärke är det närmaste jag kommer .Men det vet jag inte vart den ska sitta på för klocka.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Mercedes är det inte Rål-ex som har det på sina visare :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Var på ABC , han hade ingen krona till den, frågan är om nån annan kan ha det?
 
Topp