• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hittade en bild "på den andra sidan".

Visst, dom flesta kolla säkert på båda forumen, men denna förtjänar fan en plats även på KS.

cfwrist.jpg


Trots att den är till 100% färgmatchad så blir jag helt salig av detta.
Måste vara årets snyggaste klocka i mina ögon iaf.

Posta gärna en bild på den klockan som du själv går igång på som fan för tillfället. :D
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Visst, dom flesta kolla säkert på båda forumen, men denna förtjänar fan en plats även på KS.

cfwrist.jpg


Trots att den är till 100% färgmatchad så blir jag helt salig av detta.
Måste vara årets snyggaste klocka i mina ögon iaf.

Posta gärna en bild på den klockan som du själv går igång på som fan för tillfället. :D

Bortsett från att den är Franken...
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Även tatueringen är i samma färg :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Franken = delvis replikerade delar?

Säkert snygg, men lika upphetsande som en "vacker" kvinna född som man, får mina bollar att krypa upp i magen
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Franken = delvis replikerade delar?

Säkert snygg, men lika upphetsande som en "vacker" kvinna född som man, får mina bollar att krypa upp i magen
Franken betyder i detta fall att man med ett hopplock av delar försöker få något att likna något det inte är. Delarna i detta fall är dock OEM.
 

Ricrob

Patek
Ja, Jockes Explorer är übersnygg och ta bilder kan han. Fattar grejen med franken och att det är antändande men på vilket sätt blir den mindre snygg?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ja, Jockes Explorer är übersnygg och ta bilder kan han. Fattar grejen med franken och att det är antändande men på vilket sätt blir den mindre snygg?

Den är lika snygg visuellt - man känslan lite påverkad när det är en moddad GMT... Lite som att skruva ihop en vintage-porsche på ett gammal golf-chassi (nu överdriver jag aningen).

Känns nog göttigare som ägare att veta att det är en gammal exp snarare än en produkt från verkstaden. Men det är fine så länge man inte säljer den vidare och man bara bär den själv och gillar den
 

Ricrob

Patek
Den är lika snygg visuellt - man känslan lite påverkad när det är en moddad GMT... Lite som att skruva ihop en vintage-porsche på ett gammal golf-chassi (nu överdriver jag aningen).

Känns nog göttigare som ägare att veta att det är en gammal exp snarare än en produkt från verkstaden. Men det är fine så länge man inte säljer den vidare och man bara bär den själv och gillar den
Ja, givetvis är det så! Jag skulle inte köpa den där om den inte var väldigt billig och knappt då, eftersom det är hopplock men frågan var; blir den mindre snygg i era ögon? Rent visuellt som sagt. Jag tycker den är skitsnygg, rent visuellt.
 

Jonaz

Rolex
Det är en skitsnygg klocka. En moddad rolex som jag antar aldrig kommer att säljas i nuvarande skick. Rent estetiskt vacker.


iPhone | Tapatalk
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
hur ser man detta? eller är det något du visste på annan väg?
Förbannat snygg hur som helst

Han gjorde en bildserie hur han knåpade ihop det hela. Om jag inte minns fel så var det nog en safir-GMT som var basen i bygget. Sen bytte han tavla, vridring, visare etc
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Han gjorde en bildserie hur han knåpade ihop det hela. Om jag inte minns fel så var det nog en safir-GMT som var basen i bygget. Sen bytte han tavla, vridring, visare etc
Fel, var ingen safirare. Tror skillnaden är att boetten är tunnare och kronan mindre?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Varför är inte det okej? Jag försöker, men lyckas ändå inte förstå invändningar mot ett sådant här projekt, på en egen klocka.

Vänligen,
Pelle

Känns bara löjligt att försöka ändra en fasad för att få något som man egentligen inte har möjlighet att få/köpa. Kör det riktiga eller så skiter man i det.

(Se även Steinhart-, Davosa och Bulovadiskussionerna det är väl samma sak där.)
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Jag tycker den är riktigt snygg.
Sen är det intressant att se hur han gör det och med vilka verktyg. Alla delar är ju OEM om jag förstått det.

Det är ju ändå hans egna klocka och det är inte så han har gjort allt detta i smyg och försöker kränga den som något annat.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
But still... Varför försöka göra något som ser ut som något som det inte är?
Omväxling? Är det lika illa när jag byter bezel på min 6263 så den ser ut som en 6265 istället?

Jockes ingrepp är betydligt större men han har aldrig hymlat om vad han gjort och jag kan inte tänka mig att han skulle försöka sälja den som en 1655:a.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Omväxling? Är det lika illa när jag byter bezel på min 6263 så den ser ut som en 6265 istället?

Jockes ingrepp är betydligt större men han har aldrig hymlat om vad han gjort och jag kan inte tänka mig att han skulle försöka sälja den som en 1655:a.


Nä det köper jag inte.

Alla som inte sett tråden när han fixar om sin GMT till den där "1655:an" tror ju onekligen att det är en 1655:a?

Skulle han skriva med länken varje gång han postar klockan är det väl mer okej än tidigare men fortfarande är det oacceptabelt i mina ögon.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Jockes ingrepp är betydligt större men han har aldrig hymlat om vad han gjort och jag kan inte tänka mig att han skulle försöka sälja den som en 1655:a.
Såg att någon frågade om den var till salu. Han svarade nej och att om den skulle vara det så skulle de bli i ursprungligt utfärdade.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Jag accepterar att vi ser olika på detta och jag tror jag förstår också.

Men någon kopplade till bilar och tänk er att man har en BMW 3-serie som man sedan köper till M-fälgar, grill, "kjoldelar". Använder bara orginaldelar och gör ett riktigt snygg jobb (utan att försöka sälja den på blocket som en M3) så skulle jag kunna uppskatta dennes arbete och tid som är nerlagd. Men om denne person bara köper de billigaste blocketfälgarna och klistrar på M-märke bak så förtjänar det ingen respekt alls.
 

trumpetera

Panerai
Jocke har alltid varit tydlig (nästan övertydlig) med att den är en HPD.

Den är hans, han njuter av den, tänker inte sälja den-i varje fall inte utan att återföra den till originalskick.

Själv skulle jag nog inte göra om den som han gjort-jag har för det första ingen Rolex, och är dessutom en satans tråkig "original-puritan", men gungar det hanses båt, så varför inte?

Han är överjävlig på bildhuggeri.....!
 
Topp