• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hittade ett otroligt klockkap..eller?

Gregroll

Breitling
Hej alla klockfantaster!
Som ni säkert kan se så är jag helt ny på detta forum och jag vet INGET om klockor!

Jag surfade runt och tittade efter rabattkoder och hittade denna rabatt på en riktigt snygg klocka
http://www.sokrabatt.se/butik/royaldesign.se?c=22
Vice 388 Unisexklocka 63% rabatt!
Jag har googlat lite men fattar inte riktigt vad det står, inte lätt när man är korkad!

Så vad säger ni? Borde jag slå till? Rent utseendemässigt är klockan perfekt för mig, men jag är nyfrälst klockälskare!

Tack på förhand.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Borde gå att hitta något bättre för denna summa :) Jag gillar beskrivningen av klockan: "En sportig högpresterande klocka byggd för alla äventyr ditt liv kan medföra. Observera att den är inte vattentät." Ingen klocka att ta med på charter mao o_O
 

Nexus

Panerai
Länken du postade funkar sisådär, men är det samma klocka som dyker upp när man googlar på namnet ? I så fall skulle jag hoppa över den. Du kan få tag på en Tissot i samma prisklass, och då är det en "riktig" klocka.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
5k för en batteriklocka! vet inte va jag ska svara på det...

En Oysterquartz kostar betydligt mer än 5'. Jag skulle säga att den är värd det. En Sinn UX kostar också mer än 5'. Jag skulle säga att den också är värd det.

Så att dissa den enbart pga. att den går på batteri tycker jag är taskigt.

Sen skulle jag aldrig köpa den, men det är en annan sak... :cigar:
 

Henke303

Cartier
Min fru köpte den där innan hennes klockintresse tog fart på allvar. Nu använder hon den aldrig.
Jag tycker det är för dyrt för en quartz, trots rabatten. Du kan hitta mycket roligare klockor för dom pengarna.
 

max

Dancing Queen
Länk till klockan han frågar om
https://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=13222

Hade även jag skippat, av några anledningar
1. Samma sekund du köper den så har värdet på klockan fallit till 0kr (eller nära nog)
2. Designnärken tenderar att snåla extremt mkt på urverk och ta hutlöst betalt för sitt varumärke och designlinje.
3. Det är som sagt ett quartz-verk, vilket iof inte är helt dåligt men i det lägre prissegmentet så skulle jag hålla mig borta och istället satsa på en klocka med ett automatiskt verk då de känns mer "riktiga"
4. 65% rabatt på denhär typen av klockor är sällan bra, det betyder med stor sannolikhet att utgångspriset mer är ett lockpris än ordinarie pris.

Tissot kan nog vara något för dig om du gillar designen, annars så kan en bläddring på detta forum, tex dagens klocka, vara ett gott sätt att få lite inspiration.
 

leicaphile

Panerai
Ser ut som om de använder Ronda urverk iallafall, vilket inte är billigt skräp. Men du betalar verkligen ett premium för designen och namnet.
 

16610

Patek
2-Faktor
En Oysterquartz kostar betydligt mer än 5'. Jag skulle säga att den är värd det. En Sinn UX kostar också mer än 5'. Jag skulle säga att den också är värd det.

Så att dissa den enbart pga. att den går på batteri tycker jag är taskigt.

Sen skulle jag aldrig köpa den, men det är en annan sak... :cigar:

Okej dårå, det va kanske taskigt=) stilren så köp på....
 

max

Dancing Queen
Ser ut som om de använder Ronda urverk iallafall, vilket inte är billigt skräp. Men du betalar verkligen ett premium för designen och namnet.

Säker? Tror det sitter ett ETA 955.114 i dedär, och de kostar väl runt hundringen att köpa? Inte hela världen och inget tokskräp som i tex diselklockorna, men tycker ändå att 5k är för dyrt för dendär klockan, 1200kr hade varit mer rimligt.
Klockan verkar ju utgången sen en tid tillbaka så de är väl troligtvis hyllvärmare för royaldesign och därmed rabatten.

Modellen finns ju även med ett ETA 2824 (heter då vice 389), dock till ett högre pris.

Skulle dock vilja säga detta än en gång, att dessa "modemärken" är ganska lite pang för pengarna om man inte själv känner att man får ut något av att bära märket. De är dessutom i regel svårsålda.
Om du börjar fastna för klockor så råder jag dig till att kika runt lite mer innan du bestämmer dig, googla klockor, läs igenom trådar här på forumet osv så kommer du tämligen snabbt få lite goda idéer om vad du vill ha.

Om du bara ska ha en klocka och eg inte är mer intresserad än så, så är det väl egentligen inget fel att lägga 5kkr för något som håller 5-10år utan vidare service, uppdragning osv om du gillar designen. Skulle dock råda dig till att försöka prova en först då bilder på klockor kan vara lite luriga, vissa modeller älskar man på bild men kan inte ha i verkligheten och vissa är tvärt om.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
86012e4ea13a3f6f448cbc132b4a41e9.jpg
 
Topp