Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hittar ofta en Kazimon som jag gillar...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rivalen, 20 oktober 2013.

1. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Nu en Nautilus

jabla, Nexus, joh.jonsson och 2 andra gillar detta.
  2. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Lite högt prissatt, men ett trevligt utseende enl mig.

J

3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Alltid kul med brons.

4. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Och ett datum fönster vid halv fem, där siffrorna inte lutar. Stiligt. Lutande datum är fan en deal breaker om datumet är plaserat någon annanstans än 3.

Rivalen och jabla gillar detta.
  5. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

Jordgubb - där lärde jag mig något nytt - aldrig tänkt på, eller lagt märke till. Men jag är ingen datumkille.

6. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Väldigt lik en Steinhart vilket inte är så sexigt imho.

Rivalen gillar detta.
  7. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

För mig är klockvärlden som bilindustrin. Vem var först med 4 hjul eller stavindex, överliggande kamaxel eller rotor? Förr kunde man vara säker på att det var en BMW även när man såg dem bakifrån. Idag ser de ut som koreaner och koreanerna som BMW och det går snart inte att veta vem var först. Rimligen borde det vara så att ju mer åren går, ju svårare blir det att vara unik. Inget ointressant ämne du berör där Y.

När jag tittar på en klocka idag så är det detaljerna tillsammans = helheten, som avgör om jag gillar eller inte. Så Kazimon i detta fallet har det, men Steinhadten är också trevlig, men dealbreakern för mig är siffror blandat med stav/streckindex och att Kazimon är en litet entusiastmärke jämfört med S.

Jag kan accptera urtavlor med dot/punktindex ala Rolex även när det inte sitter på en Rolex för jag vet inte säkert om inte Blancpain presenterade sin Fifty Fathoms med punktindex, men annorlunda 12 markering, före Rolex Submarinern? Oavsett så tar designers intryck av varandra medvetet eller omedvetet. Ibland irriterar jag mig på resultatet - ibland inte - olika smak - som alltid? :)

jabla gillar detta.
  8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Så är det. Det var inget illa menat, utan jag tyckte bara jag kände igen boetten.
    Hade gärna haft en bronsdykare, men den där ser så sjukt stor och tjock ut.

9. Rivalen
    Trådstartare

Rivalen Friends of KS

För fasen - tar ABSOLUT inte illa upp, utan snarare glad att få se en klocka och ana ett sammanhang som jag inte kände till.

Mårtenssons ur Brookfield