Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hittat klocka i Tyskland, nån som använt Deuscthe post postpay tjänsten?

Diskussion i 'Diskussion' startad av chromespiner, 13 januari 2014.

1. chromespiner
    Trådstartare

chromespiner Torpare

Som topic lyder har jag hittat mig en Corum, kruxet är att den finns i södra Tyskland och säljaren är villig att skicka med hjälp av Deutsche post.
    Försökte googla men hitta bara massa tyska sidor.
    Min tanke var att få en den skickad till en AD som kan öppna och verifiera som sedan meddelar mig att klockan är äkta.

Nån som använt Deutsche post postpay?

2. Wesslan

Wesslan Stadsbo

Från:
    En ö
    Har inget svar på frågan. Men är det en privatperson du ska köpa av? Tycker det hela låter omständigt och rekommenderar dig att leta vidare.

3. chromespiner
    Trådstartare

chromespiner Torpare

Även om Bergströms och div har reat ut Corum till 60% så är detta fortfarande en lönsam affär.
    26% av nypriset och kl är 7 mån gammal.
    Hade det inte varit på detta vis hade jag hoppat av direkt.
    Slutar väl med att jag orndar med fedex elelr nått själv.

4. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Deutsche Post har fungerat kanon de gånger jag använt dem. Skulle säga att Tyska Posten håller högre standard än den svenska. Dock vet jag inte hur man ställer sig i ett försäkringsärende om klockan inte kommer fram eller kommer fram trasig, det skulle kunna vara som med svenska posten att du måste skicka som värde eller via Parcel Pro osv.

Hur betalar du klockan? PP? Banköverföring?

5. Wesslan

Wesslan Stadsbo

Från:
    En ö
    Jag menade inte att Deutsche post skulle vara problemet. Men att få en privatperson i tyskland att skicka till en AD för att verifiera till dig, och sen skicka vidare till dig låter omständigt i mina öron vilken speditör du än använder. Är det en privatperson?

6. chromespiner
    Trådstartare

chromespiner Torpare

Hur lätt som helst.
    Har hittat en som har en identisk kl på hyllan.
    Han ville inte ens ha betalt för att verifiera.
    Värre med betalningen, hittar inte nån som har nått som liknar det säljaren beskriver för mig. o_O

7. Wesslan

Wesslan Stadsbo

Från:
    En ö
    Lycka till.....

Mårtenssons ur Brookfield