• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hittelön från lagens långa arm

D

Deleted member 1154

Guest
Det jag inte förstår är ju " Hon får halva det beloppet vilket polisen motiverar med att det saknas närmare utredning om modell, ålder och skick på klockan."

Hur visste man att den var värd just 50000? kunde väl vara värd 1000 eller 500000 då lika gärna?

Skumt...
 

Apansson

Torpare
Du verkar ha haft mycket att göra med polisen, kanske inte polisen det är fel på då ;)
Inte en enda gång faktiskt, men man blir ju lite mörkrädd när de köttar in polisbussar i folksamlingar, skyller på dåliga bromsar vilket är en total lögn enligt tillverkaren av bilen, och lägger sedan ned utredningen. Kanske bara är jag.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Inte en enda gång faktiskt, men man blir ju lite mörkrädd när de köttar in polisbussar i folksamlingar, skyller på dåliga bromsar vilket är en total lögn enligt tillverkaren av bilen, och lägger sedan ned utredningen. Kanske bara är jag.
I sak håller jag med, det är olyckligt när oskyldiga blir drabbade.
Kollar vi på basketmatchen som spårade ur för att köttskallar från din klan skulle slåss så har man faktiskt sig själv att skylla.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Inte en enda gång faktiskt, men man blir ju lite mörkrädd när de köttar in polisbussar i folksamlingar, skyller på dåliga bromsar vilket är en total lögn enligt tillverkaren av bilen, och lägger sedan ned utredningen. Kanske bara är jag.

Man skulle väl kunna säga att polisväsendet och biltillverkaren har ungefär lika mycket att vinna på att skylla på den andra parten. Men visst, jag är också benägen att tro att det var den enskilda polisen i det fallet.
Lite väl hårt att döma alla tjugotusen efter en man med tung högerfot, dock.
 

Owaysis

Cartier
...Government taxing you, turning backs on you
If you got the wrong sex, and the wrong accent too
The wrong attitude, living on the wrong latitude
Still they want your ass to show gratitude.

Förmodligen något av det bästa som gjorts inom svensk hip-hop.
Men att du över huvud taget yttrar ACAB sätter dig i samma nivå som Kakan Hermansson. Grattis!

Slut på off topic och agiterande.
Vadå, All Cats Are Beautiful? Vad har du emot katter egentligen?
Kakan Hermansson? Är det typ som Pettson och Findus?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Inte Rolex räknar jag med?

Hade varit kul att se den :)
Det är en rolex jo, inte i superskick dock då den förmodligen hade legat i sanden där några dagar(veckor? Who knows?). Tror aldrig hon använt den, dels för den är garanterat i behov av service plus att hon har haft samma Breitling och Cartier så länge jag kan minnas.
Ska be henne gräva fram den från gömmorna och ta en bild nästa gång jag pratar med henne. Hon bor själv i Spanien numera så jag kan tyvärr inte åka förbi och göra det själv förräns om ett halvår.
 

Sjobedan

Rolex
Det är en rolex jo, inte i superskick dock då den förmodligen hade legat i sanden där några dagar(veckor? Who knows?). Tror aldrig hon använt den, dels för den är garanterat i behov av service plus att hon har haft samma Breitling och Cartier så länge jag kan minnas.
Ska be henne gräva fram den från gömmorna och ta en bild nästa gång jag pratar med henne. Hon bor själv i Spanien numera så jag kan tyvärr inte åka förbi och göra det själv förräns om ett halvår.
I rostfritt? Du vet att det enbart finns 5stk rostfria daydates?

Är det så, så kan du med gott samvete gå i pension...
 

Apansson

Torpare
Då får vi hoppas du slipper dem den dagen då de hade kommit till hands.....
Polis behövs, men tycker man behöver städa i leden och förbättra verksamheten helt enkelt. Dels behöver de högre löner för patrullerande poliser, inte lika mycket "kåranda" att alla håller varandra om ryggen. Hierarkin som finns är också dålig, men beror väl på att det är svårt att få "belöning" på andra sätt än att få titlar/bli skrivbordssnut. Premiera de duktiga patrullerande och de som är flitiga på att klara upp inbrott och såna småbrott!
 

Oli

Omega
2-Faktor
Om jag hade hittat en av de 5 Day Date Rolex i stål som tillverkats hade jag tagit ett glädjeskutt i kängurustil.
Skrev att det var någon daydate liknande i stål från rolex. Kan likagärna vara en datejust eller kanske något annat. Inte heller säker på stål eller om det var något annat med stålfärg.
Har inte sett klockan på 15 år och när jag såg den brydde jag mig inte om rolex. (Gör jag inte nu heller för den delen.)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Någon gammal daydate i stål med svartgrå urtavla om jag minns rätt. Kommer ihåg att det var den fina länken på iaf. Hon har kvar den någonstans tror jag. Var inte intresserad av klockor på den tiden, är säkert 15 år sedan nu.
Här står det 'Nån gammal daydate i stål', det står ingenting om att den är day date liknande.
Det är stor skillnad.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Inte en enda gång faktiskt, men man blir ju lite mörkrädd när de köttar in polisbussar i folksamlingar, skyller på dåliga bromsar vilket är en total lögn enligt tillverkaren av bilen, och lägger sedan ned utredningen. Kanske bara är jag.

Det är ju skillnad på folksamlingar och folksamlingar:
polis.jpg


För det var väl inte den här typen av folksamling?
folksamling_alvas.jpg
 

Zcooter

Omega
Polisen såg att den riktiga ägaren inte kom för att hämta den, så någon på stationen valde att ge sig själv en fin klocka som tack för sin oförskämda lön som polis som riskerar sitt liv varje dag, kvinnan som skulle claima klockan får 50k. Hon hade säkert nöjt sig med 5k men började högt på 100k , var ju trots allt inte hennes klocka heller!

Alla parter nöjda

Hoppas personen som snodde klockan var en bra polis som har gjort något gott för samhället, isåfall är jag gärna med och betalar de 50k

-Ja så kan man ju också se på saken, nästan så man kan gilla din infallsvinkel på det hela. Tycker endå att rätt skall vara rätt och Svenskens moral naggas i kanten, snart är vi i nivå med Banan republiken
 

vistor

Omega
Tappade en klocka här i Skövde, Gick till polisstationen någon vecka senare för att se om den dykit upp. Hade med mig boettnummret och köpbevis m.m.
Tyvär fanns inte min klocka där, men jag reagerade lite på processen.

Jag går dit, tar en nummerlapp och väntar på min tur.
Damen bakom disken frågar vad det gäller, och jag säger att jag har tappat min klocka och undrar om någon lämnat in den och börjar packa upp mina papper. Då går hon iväg och hämtar en liten trälåda full med klockor och andra saker, typ smycken och frågar "Är det någon av dessa?" Jag vet ifs inte vad hon hade sagt om jag hade tagit en random klocka ur lådan och sagt att det var min. Men det kändes tämligen osäkert. Nu var det ingen rolex jag hade tappat bort men den hade fortfarande ett värde runt 5-6k. Så det känns verkligen inte omöjligt att olof går förbi trälådan på rasten och kollar vad för godis som finns i den.
 
Topp