• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HJÄLP! Omega seamaster (Spänne sönder)

magz

Breitling
Hej!
Har vart inne i klockaffärer för att försöka få tag på delar till denna Omega seamaster, tyvärr var den för gammal och de producerar inte reservdelar till den längre. Jag kan heller inte påstå att jag är något proffs på detta, men vill bli bättre. Nu tar jag dock den lata vägen och försöker här istället!

Jag söker alltså någon som kan berätta för mig vad det är för årsmodell, samt vart delar kan hittas? Det är spännet som är sönder! Men tycker personligen att den är riktigt snygg och vill kunna använda den vardagligen! Bifogade med en bild på uret samt spännet!

Evigt tacksam för svar!
Sköt om er!
mvh
 

Bilagor

  • IMG_2133.jpg
    IMG_2133.jpg
    100.1 KB · Visningar: 166
  • IMG_2132.jpg
    IMG_2132.jpg
    98.1 KB · Visningar: 159

rogart-63

Patek
Misstänker att den lilla flärpen gått av? Tror det ska finnas såna som reservdel? Annars får man leta på t.e.x Ebay?
Brukar stå en siffra på spännet eller själva vikdelen. Typ 1125/261 . Bara ett exempel? Vad står det på din?
Typ
299392-868030b9afc263cba37767b76f764118.jpg
 

Camo00

Patek
Hej!
Har vart inne i klockaffärer för att försöka få tag på delar till denna Omega seamaster, tyvärr var den för gammal och de producerar inte reservdelar till den längre. Jag kan heller inte påstå att jag är något proffs på detta, men vill bli bättre. Nu tar jag dock den lata vägen och försöker här istället!

Jag söker alltså någon som kan berätta för mig vad det är för årsmodell, samt vart delar kan hittas? Det är spännet som är sönder! Men tycker personligen att den är riktigt snygg och vill kunna använda den vardagligen! Bifogade med en bild på uret samt spännet!

Evigt tacksam för svar!
Sköt om er!
mvh
Hej
Tror att boettnumret är 166.0213, prova att söka på det på Ofrei.com, eller ebay...
Det ska också finnas ett nummer inne i spännet som Du kan söka på?!
Men, går det inte bara att lag det som är fel?? :)
 

rogart-63

Patek
Precis!! Och enligt klockaffären tillverkas inte delar från omega direkt längre, men försöker hitta begagnat eller tredjehands etc! Vad som helst som får den att sitta fast!
Omega är lite speciellt? Dom har ändrat sin policy på sistone? Därför har kanske inte alla klockaffärer delar längre?
Står det nåt nummer på spännet? Så ska vi iallafall hitta delen?
 

rogart-63

Patek
Hitta en komplett länk på Ebay . Och ett spänne. Fast spännet har guldförgyllning . Tänkte jag skulle länka men kommer inte in på datorn.
 
Topp