• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! Är ny på det här med klockor och har några som det inte går att hitta någon info om på nätet!

a_tim_a

Breitling
Hej på er!
Har läst lite i trådarna här och märker att mpnga verkar ha otrolig kunskap som är svår att hitta på nätet.
Så jag tänkte kolla om det är någon som har någon info om följande klockor och om det finns något värde i dem!

Den ena är en Repco watch, 19 Rubis, Automatic incabloc guldpläterad.

Den andra är en Olympia sportmaster, 17 Rubis incabloc.

Den tredje är en Jardena, 17 Jewls incabloc, guldpläterad

Alla fungerar, dock har 2 av dem slitet glas men det kanske går att byta eller polera!?

Tacksam för hjälp :)
 

Bilagor

  • CAM00350.jpg
    CAM00350.jpg
    90.5 KB · Visningar: 224
  • CAM00348.jpg
    CAM00348.jpg
    80.3 KB · Visningar: 203
  • CAM00351.jpg
    CAM00351.jpg
    92.6 KB · Visningar: 203

a_tim_a

Breitling
Låter som några öst-historier... Fixoflex?

Hej, tack för ditt svar! Det jag lyckats tagit reda på är att Jardina klocka verkar vara en raritet och svår att få tag på. Det jag vet om Repcoklockan är att Repco gjorde/gör cycklar och gjorde även klockor förr i tiden! Vad det gäller Olympia klockan, så är det enda jag vet att en kille här på forumet har två stycken och skrev om den i en tråd som hette något med "vilken är den minsta klockan du har i din samling" samt att de skriver om den i Tysk/Schweiziska klockforum dock förstår jag inte vad som skrivs! Sedan glömdejag skriva att samtliga av urverken är Swiss made, vet dock inte om det spelar någon roll!? Tack på förhand, vore tacksam om någon hör eller vet något har lust att fylla på med info :)
 
Topp