Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp! Är ny på det här med klockor och har några som det inte går att hitta någon info om på nätet!

Diskussion i 'Vintage' startad av a_tim_a, 14 februari 2014.

1. a_tim_a
    Trådstartare

a_tim_a Torpare

Hej på er!
    Har läst lite i trådarna här och märker att mpnga verkar ha otrolig kunskap som är svår att hitta på nätet.
    Så jag tänkte kolla om det är någon som har någon info om följande klockor och om det finns något värde i dem!

Den ena är en Repco watch, 19 Rubis, Automatic incabloc guldpläterad.

Den andra är en Olympia sportmaster, 17 Rubis incabloc.

Den tredje är en Jardena, 17 Jewls incabloc, guldpläterad

Alla fungerar, dock har 2 av dem slitet glas men det kanske går att byta eller polera!?

Tacksam för hjälp :)

Bifogade filer:

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Låter som några öst-historier... Fixoflex?

3. a_tim_a
    Trådstartare

a_tim_a Torpare

Hej, tack för ditt svar! Det jag lyckats tagit reda på är att Jardina klocka verkar vara en raritet och svår att få tag på. Det jag vet om Repcoklockan är att Repco gjorde/gör cycklar och gjorde även klockor förr i tiden! Vad det gäller Olympia klockan, så är det enda jag vet att en kille här på forumet har två stycken och skrev om den i en tråd som hette något med "vilken är den minsta klockan du har i din samling" samt att de skriver om den i Tysk/Schweiziska klockforum dock förstår jag inte vad som skrivs! Sedan glömdejag skriva att samtliga av urverken är Swiss made, vet dock inte om det spelar någon roll!? Tack på förhand, vore tacksam om någon hör eller vet något har lust att fylla på med info :)

4. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    a_tim_a

Det vore kul om du kunde foto lite närbilder på tavla.