• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp?! Är Rolex Deep sea Seadweller för stor?

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Dipsy vs SD
(lånad bild från nätet)
SEA-DWELLER-v-DEEPSEA.jpg

Gamla SDn dock.
 
Hade en Dipsy för några år sedan som såldes för att finansiera en smekmånad.

Yes, det är en jäkligt stor klocka som åtminstone jag hela tiden kände av när den satt på armen och av det skälet så skulle jag inte rekommendera den som en den enda klocka man äger. Jag köpte några Rubber B-band och bar klockan på vilket jag tyckte gjorde sig himla bra på klockmodellen, rekommenderas.

Slutsats: köp gärna en Dipsy men inte om du vill ha en lätt, liten eller smidig klocka. Slänger in några bilder.

dipsy.png


dipsy_skinnato.png


05.png


front.png
 

Bilagor

  • dipsy_dog.png
    dipsy_dog.png
    404.9 KB · Visningar: 141

MJ24

Patek
2-Faktor
Deepsean är en riktigt cool klocka, som faktiskt sitter väldigt bra även fast den är stor.
Den kan vara svår att få in under manchetten på skjortan, så är det.
Använder du oftast skjorta och kavaj, hade jag gått på en vanlig Seadweller istället (vilket jag också gjort eftersom min Deepsea såldes till förmån gör annat, och numer har jag istället en Seadweller, vilken är enklare att ha på sig helt enkelt).
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Underbar klocka! Men det är tveksamt om man står ut ngn längre tid med den om den ska brottas med skjortor och kavajer.. Då ska gudarna veta att jag regelbundet kör PO chrono 9300 till skjorta och kavaj samt Panerai 312:a till Smoking.. Är det optimalt? Näppeligen! Funkar det? Ja men inte varje dag!!
Det är inte 44mm diametern som spökar utan höjden! Kolla på bilden tidigare tråden där den jämförs m Sub. Ser groteskt ut!! Givetvis kommer den inte kännas så grotesk väl på armen. Förutom när manschetten ska knäppas..;-)
 
P

Philippe Stern

Guest
Du måste ju bara ha en Seadweller om du ska dyka ner på ett par tusen meters djup. Annars går det ju inte.
 

Landshark

Cartier
Har förmånen att få slita vidare på Spencer66 gamla DSSD. Den kommer att få mycket kärlek! :)

Tycker frågan är lite felställd och svaren lite väl fokuserade på handledsbredder och konfektionsmanschetter. Som om det vore något simpelt Michael Kors ur!

DSSD är så vitt jag vet den vassaste dykare som Rolex någonsin satt i serieproduktion. Det räcker som argument för mig! Det finns ju liksom en anledning till att den är stor! "Tycker att länken är för klen" var en kommentar. Comex-dykarna har testat och efter utvärdering av funktion har länken fått den bredd den har. Därmed är det "rätt" bredd enligt min enkla åsikt.

Är den för stor, är lite som att fråga om en Porsche 918 Spyder är för snabb!
 

Jonte73

Audemars
Har förmånen att få slita vidare på Spencer66 gamla DSSD. Den kommer att få mycket kärlek! :)

Tycker frågan är lite felställd och svaren lite väl fokuserade på handledsbredder och konfektionsmanschetter. Som om det vore något simpelt Michael Kors ur!

DSSD är så vitt jag vet den vassaste dykare som Rolex någonsin satt i serieproduktion. Det räcker som argument för mig! Det finns ju liksom en anledning till att den är stor! "Tycker att länken är för klen" var en kommentar. Comex-dykarna har testat och efter utvärdering av funktion har länken fått den bredd den har. Därmed är det "rätt" bredd enligt min enkla åsikt.

Är den för stor, är lite som att fråga om en Porsche 918 Spyder är för snabb!
Håller med.
Den är helrätt för uppgiften den är avsedd för.
Sen att folk bär den utan att åka klocka ned till 200 m är väl skitsamma eg.

Den osar superproffs lång väg åtm.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Klart att den inte är för stor om du känner dig bekväm med den. Nagelfara designattribut i all ära men i slutet av dagen ska det kännas rätt på armen och "sjunga" till dig. Gör den inte det så spelar det ingen roll hur rätt alla mått är i övrigt.

Jag personligen älskar DSSD och tycker att den är sjukt mycket coolare än alla keramiksubbar och även SD.
 

tecan03

Breitling
Tack för alla svaren!
 

Bilagor

  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    44.4 KB · Visningar: 150
  • unnamed-1.jpg
    unnamed-1.jpg
    31.4 KB · Visningar: 140
  • unnamed-2.jpg
    unnamed-2.jpg
    49.8 KB · Visningar: 151

Landshark

Cartier
Gôtt! Grattis och hoppas att också du blir nöjd! Den blåa sticker ju ut lite mer. Kaxigt val, men kanske inte så dumt. (Upplever min med svart tavla som extremt diskret). Får vi se lite bildbevis...
 
Topp