Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp önskas! Är detta insert original eller AM?

Diskussion i 'Diskussion' startad av theargonaut, 20 december 2014.

1. theargonaut
    Trådstartare

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Har detta blå-gråa insert passande en vintage Tudor/Rolex submariner med plexiglas. Ytan är fint skrovlig vilket jag inte sett tidigare, samt baksidan/undersidan är flammig där metallen syns lite här och där, samt pärlan ser ut att vara acryl och stendöd. Misstänker att detta är aftermarket, men vad säger expertisen här? Tacksam för all input jag kan få!

Gummo gillar detta.
  2. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Min mage säger äkta.....men kan inte styrka det mer än att detaljerna liknar mitt jag har. Om det är keniskt behandlat....no clue....sett den ytan tidigare.....typ att top coaten är bort nött av tidens tand......pärlan är ju senare...

Affe och theargonaut gillar detta.
  3. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Ok, tack för input! Ytterligare en sak som gör mig extra misstänksam är att skicket är perfekt utan några som helst rispor etc., för övrigt, vilket rimmar lite illa med nötningen av tidens tand...

4. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Tycker också den ser äkta ut, i jämförelsevis med motsvarande inserts jag har, kan ha fått viss skönhetsvård eventuellt. Om det inte är ett ockerpris så slå till säger jag.

theargonaut gillar detta.
  5. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Äkta insert, fejk pärla, troligen blekt.

Men man kan ju ha fel också :)

Dock är inget av mina äkta fejdade så blekta på baksidan.

jabla och theargonaut gillar detta.
  6. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Just det med ockerpris, är lite av dilemmat... För skulle det inte vara äkta, så får man slanta en hel del för ett löst tidsenligt :(

7. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Ok, tack för input! Nej, just blekheten på undersidan känns lite skumt också. Är alla dessa original insert gjorda på samma sätt, och är servicedelarna exakt lika, gällande konstruktion (tjocklek, fasningar mm.), material, färgning, vikt etc?

Har någon koll på när dessa subbar leveredes med fat font etc?

8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Blekt baksida brukar vara fuskblekt.

9. _jonte

_jonte Friends of KS

För att kunna bleka ett insert med klorin måste lacken bort först. Då blir insertet sådär matt och skrovligt i ytan. Så troligtvis har det blekts ja. Men tycker inte det spelar så stor roll egentligen? Ser snyggt ut som det är.

Mårtenssons ur Brookfield