• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp önskas från er kunniga! Omega

Novis

Breitling
Hej ni kunniga!

Jag har två klockor, Damur Omega Deville och Omega Seamaster men är osäker på från vilket årtal klockorna är (gissar 60-tal) samt det ungefärliga värdet då det är batteri istället för manuell uppvridning. Jag vore väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig! Bifogar två bilder:

omega%20d_zpst4okxxnz.jpg


omega%20s_zps2hidry2g.jpg


Med Vänlig Hälsning.
 

Novis

Breitling
Enligt Urmakaren jag var hos så var det batteri på den nedersta men det var konstigt att han inte upplyste mig om att det var kopior. Den första har jag varit skeptisk till men fakeSeamaster ser (efter att ha googlat) väldigt lik ut en äkta.
 

DrKlocka

Audemars
Den första ser ut att vara en kopia, men den andra ser ut att kunna vara en riktig Omega. Testa att vrida upp den så ser/hör du om den tickar. Tvivlar på att den skulle vara batteridriven, men i sådana fall är den troligtvis fake. Testa vrid upp och lägg gärna upp fler bilder :)
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Även den andra är fejk så långt mitt öga kan nå... Första jag ser och hojtar på är visarna. Klockan ser dessutom billig ut! Många flaska vintage omegor hade dessutom mekaniska verk som liknade omegas egna fast helt blankt utan text osv... Så ta gärna en bild på vad som finns inuti klockan för ett säga helt säkert, men än så länge säger jag att båda är fejk!
 

Novis

Breitling
Tack så mycket för era svar till en okunnig klock-kännare här. Vintage är jag annars ganska bra på att spota men ej klockor. Jag ska låta urmakare öppna de igen och bedöma huruvida det är fejk eller inte men det verkar inte mycket bättre då. Jag har tyvärr ej några verktyg så jag kan öppna klockorna själv och ta bilder.
 
Topp