• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp angående en upphittad klocka (Omega).

Hallå. Jag postade detta på Reddit igår, men hittade sedan denna sida, så jag postar det här med.

Från den tråden har jag fått hjälp att:
A) Hitta precis den klocka det är (ifall den är äkta): Seamaster Aqua Terra Ref. 2517.50 och
B) Hittat ett serienummer på baksidan (men som jag fortfarande inte vad det används till).

Här är iaf Reddit tråden:

Lång post så kör en TL;DR i slutet.

I sommras efter en natt på krogen så hittade jag en klocka liggandes på gatan. Den gick inte, så jag tänkte först bara dumpa den någonstans, men sen såg jag märket (Omega). Så jag tog hem den och lämnade sedan in den på polisstationen veckan efter då jag hade ärenden i stan. Efter det så tänkte jag inte mer på saken annat än att jag kände mig duktig.

Tills tre månader senare i Oktober då polisen ringde mig och sa att ingen hade hämtat upp klockan, och att jag därför kan hämta ut den. Jag åkte ner igen, och fick med mig både klockan samt ett intyg från polisen om att den har varit inlämnad och att jag nu äger den.

Min första tanke då när ingen hämtade ut den är att det bara är en kopia, men den ser isf väldigt välgjord ut. En annan tanke är att den var trasig/förlorad sedan tidigare, och att personen har tagit ut sin försäkring på klockan.

Klockan i fråga är en Omega Seamaster (jag lägger bilder i slutet av tråden). Jag har inte lyckats hitta en exakt träff på nätet då även de av samma märke skiljer sig beroende på tillverkningsår. Men de närmaste jag hittat ligger på 15-22 000 kr.

T.ex denna:

http://www.uret.se/omega-seamaster-aqua ... -8808.html

Det första jag skulle vilja ta reda på är om det är en äkta klocka jag har, eller en kopia. Om det både är en kopia och dessutom trasig så kan jag ju slänga den direkt. Finns det någon klockkunnig på Sweddit som vet om det finns något sätt jag själv kan se detta. Jag tänkte att det t.ex borde finnas ett serienummer. Kanske man t.o.m kan hitta ägaren av klockan genom detta nummer? Men det borde väl polisen isf ha försökt göra när jag lämnade in den?

Jag har funderat på att gå till en klockaffär och fråga där, men det känns lite sjabbigt att gå in på urmakaren och säga att man har hittat en klocka för 20 000 kr. De kommer ju direkt tro att jag har snott den. Även om jag tar med intyget från polisen så känns det som en lite jobbig situation. Men om det är ända sättet så kommer jag att göra det. Jag har gjort allt enligt boken och har inget att dölja.

Förutsatt att den är äkta så kommer nästa problem. Eftersom det är en sådan dyr klocka, är priserna därefter. En reperation kostar 5000 kr enligt de sidor jag hittat. Det är inte direkt pengar som jag har liggandes som en student. Och I värsta fall går klockan inte att laga alls, och då har jag lagt ut 5000 kr på ingenting. Jag har uppenbarligen inte någon garanti på klockan som jag kan vända mig till.

Så det som kommer att hända då är att jag kommer ha en klocka för 20 000 kr som jag inte har råd att laga, utan den kommer ligga i en låda hemma hos mig och samla damm. Känns som något av slöseri.

Så vad gör jag?

Kan man lämna in den på lagning men bara betala om de lyckas att laga den?

Finns det någon chans att sälja klockan i dess okända skick?

http://imgur.com/a/ysn7u

TL;DR: Hittade en dyr(?) klocka och undrar vad jag ska göra med den.
 
Klockan kostade inte 20k som ny (det är en batteridriven AT av första generationen, inte andra generationen som du länkar till på Uret.se) och det kostar troligen inte 5k att få igång den igen, räcker förmodligen med bara ett nytt batteri för en hundralapp eller två - de kostnader du funderar över gäller service av "riktiga" klockor, alltså klockor med mekaniska urverk. Skulle kunna vara en alldeles äkta 2517.50.00 men behöver fler och bättre bilder för att avgöra den saken. Tycker absolut att du ska ta den till en urmakare, och hatten av för din hederlighet att ta den till polisen i första skedet. Ta med dig handlingarna från polisen om det skulle bli någon diskussion om hur du förvärvat klockan, hade den varit anmäld stulen eller förlorad är det försäkringsbolagets egendom men det borde ju polisen rett ut i så fall.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Svårt att bedöma äktheten men tror iaf att det är en äldre Aqua Terra med kvartsurverk (ref 2517.50?) @Undersköterskan
Såklart beroende på servicekostnaden men jag tycker absolut att det är värt att lämna in den för service. Det är ju en fin klocka imo. Undersköterskan har kanske koll på servicekostnaden för Omegas kvartsur men har du tur är det ju bara ett nytt batteri och kanske nya packningar som krävs och då blir det inte alls dyrt.

Jag tycker absolut inte att du ska skämmas för att du fått den av polisen, så ser systemet ut med hittegods.

EDIT: Oj, trea på bollen...nåja :)
 
Klockan kostade inte 20k som ny (det är en batteridriven AT av första generationen, inte andra generationen som du länkar till på Uret.se) och det kostar troligen inte 5k att få igång den igen, räcker förmodligen med bara ett nytt batteri för en hundralapp eller två

Hallå Undersköterskan och tack för svar.

Det var innan jag hittade rätt modell som jag spekulerade kostnaden från de närmsta bilderna jag hittade på nätet. Men jag kan ha varit helt fel ute då min erfarenhet av klockor inte går längre än då jag behövde ha en klocka på jobbet och köpte en för 99 kr på teknikmagasinet (detta är väl något av en uppgradering iaf? :p).

Jag har fått sagt till mig via Reddit (och nu här) att det är en Seamaster Aqua Terra Ref. 2517.50. Dock så säljs de inte längre så kan inte se pris på nätet. Vad skulle du säga att nypris är? Och vad skulle jag kunna få för den om jag väljer att sälja den (förutsatt att jag får ett äkthetsintyg och lagar den)?
 
Svårt att bedöma äktheten men tror iaf att det är en äldre Aqua Terra med kvartsurverk (ref 2517.50?)

Jag tycker absolut inte att du ska skämmas för att du fått den av polisen, så ser systemet ut med hittegods.

Ja det är det märket folk säger på Reddit, och de bilderna är identiska med min klocka så det stämmer nog.

Jag vet att jag egentligen inte borde skämmas, jag har ju gjort allt man ska göra. Men samtidigt känns det rätt konstigt att gå in i en sån "fin" butik och lägga fram en klocka på disken som jag har hittat och be dem undersöka den. Men men, det är nog klart bästa sättet att komma vidare med detta så får bli att göra det nästa gång jag är i stan.
 

Knypplarn

Cartier
Vad är det med kronan som skulle vara skumt? Den är uppenbarligen utdragen och har fått en hel del repor och dings, men vad är det med den som inte verkar reko?
Att den är utdragen! Skämt åsido tycker jag att mönstret ser väldigt djupt och "vasst" ut. Inte alls samma finish som kronan på min speedmaster eller seamaster. Nu känner jag inte till den här modellen alls, det är möjligt att kronan ska se ut sådär, att bilderna inte speglar verkligheten eller att slitaget har orsakat utseendet. Alldeles oavsett måste det absolut enklaste vara att uppsöka Omega AD.

Edit, för att förtydliga, tycker att kronan ser väldigt grov ut i förhållande till övriga klockan.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Ja det är det märket folk säger på Reddit, och de bilderna är identiska med min klocka så det stämmer nog.

Jag vet att jag egentligen inte borde skämmas, jag har ju gjort allt man ska göra. Men samtidigt känns det rätt konstigt att gå in i en sån "fin" butik och lägga fram en klocka på disken som jag har hittat och be dem undersöka den. Men men, det är nog klart bästa sättet att komma vidare med detta så får bli att göra det nästa gång jag är i stan.
Varför skulle det ens komma upp hur du har fått tag på klockan?
Gå in i butiken, be dem byta batteri, funkar den så är det mumma, funkar den inte så be om ett pris för service.

Du har ju som sagt gjort allt enligt boken så du har inget att vara rädd för.
Lycka till och posta gärna igen när du vet mer :)
 
Varför skulle det ens komma upp hur du har fått tag på klockan?

För att jag vill veta om den är äkta samt eventuellt få ett äkthetsintyg :)

Om jag hade köpt denna så skulle jag ju inte behöva detta, och då lär de undra hur jag kommit över denna klocka utan att veta dessa saker. Men tar med mig intyget från polisen och kör.

Uppdaterar efter besöket, men det kan komma att ta lång tid. Är inte ofta i stan och har en tendens att skjuta på saker jag inte ser fram emot.
 
Sprillans ny listade modellen för knappa 15k för tio år sedan. Att det inte finns något serienummer är oroväckande; det borde finnas ett åttasiffrigt nummer på baksidan av hornet vid kl 7 och med hjälp av det går det att få fram information om klockan i Omegas datasystem Extranet. Den behöver inte nödvändigtvis vara stulen; en del gråhandlare filade bort numren vid den här tiden, något som numera inte förekommer annat än i rena undantagsfall. I nuvarande skick och under förutsättning att klockan är äkta och att den hoppar igång med ett nytt batteri, kan du nog få runt 10k för klockan i bästa fall med tanke på att cert saknas. Inte minst avsaknaden av serienummer drar ner värdet då det väcker många frågor; förhoppningsvis finns det ett intakt serienummer inne i klockan men är osäker på om Omega numrerade kaliber 1538 med unika nummer som man alltid gjort med de mekaniska urverken. I vilket fall ser man ju om det sitter rätt kvartsverk i klockan. En lättare polering och äkthetsintyg hade gjort den gott och ökat värdet.

Nästa steg måste bli att utreda äktheten, posta som sagt gärna fler och bättre bilder ur olika vinklar och uppsök din lokala AD och ta med dig dokumentationen från polisen. Önskar dig ett stort lycka till och hoppas på det bästa.

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Senast ändrad:
Att det inte finns något serienummer är oroväckande; det borde finnas ett åttasiffrigt nummer på baksidan av hornet vid kl 7 och med hjälp av det går det att få fram information om klockan i Omegas datasystem Extranet.

Nästa steg måste bli att utreda äktheten, posta som sagt gärna fler och bättre bilder ur olika vinklar och uppsök din lokala AD och ta med dig dokumentationen från polisen. Önskar dig ett stort lycka till och hoppas på det bästa.

Vänligen
Forumets undersköterska

Det är nog jag som är otydlig. Då jag gjorde tråden på Reddit igår visste jag inget om serienummer eller vart de skulle finnas, men med svar därifrån har jag sedan hittat det. Jag skrev även det i toppen på denna tråd:

"Från den tråden har jag fått hjälp att:
A) Hitta precis den klocka det är (ifall den är äkta): Seamaster Aqua Terra Ref. 2517.50 och
B) Hittat ett serienummer på baksidan (men som jag fortfarande inte vad det används till). "
Kan jag slå på serienummret i Extranet, eller är det ett program/databas som endast klockaffärer har tillgång till?

Även polien lär ha slagit på serienummret i vad jag gissar att de har en databas över stulna/borttappade klockor, och hade de hittat något där gissar jag att jag inte hade fått tillbaka den? Jag är fortfarande inställd på att det är en kopia just för att ingen verkar ha gjort någon anmälan om klockan.

Angående serienummret, bör jag hålla det hemligt? Kan någon annan person göra något dumt med det om jag sprider det? Säg t.ex. att någon på Reddit frågar om mitt serienummer. Eller är det lungt att visa öppet?

Jag kommer uppdatera när jag vet mer, men det kan ta veckor eller till och med månader, jag är inte jättetaggad på att gå till en klockaffär just nu. Vad betyder AD föresten?

Tack för hjälpen.

PS: Jag kan ta fler bilder ifall det är något speciellt du vill se (vinkel) men jag har svårt att få bättre kvalite eftersom allt ljus speglar sig i glaset/metallen och utan ljus blir det oskarpt.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
För att jag vill veta om den är äkta samt eventuellt få ett äkthetsintyg :)

Om jag hade köpt denna så skulle jag ju inte behöva detta, och då lär de undra hur jag kommit över denna klocka utan att veta dessa saker. Men tar med mig intyget från polisen och kör.

Uppdaterar efter besöket, men det kan komma att ta lång tid. Är inte ofta i stan och har en tendens att skjuta på saker jag inte ser fram emot.

Bara för att man köper en klocka behöver inte betyda att den är äkta :)

Nu släpper vi det och det kan vara bra att veta att de kostar att få ett äkthetsintyg från de flesta butiker, vad det kostar har jag mindre koll på men det har funnits trådar på forumet där det diskuterats ganska mycket. Vad jag har för mig så ligger det mellan 1000-2000kr.
Om du ska behålla klockan så är papper kanske inte lika viktigt, det kanske räcker att du vet att klockan är äkta då.
Ska du sälja vidare klockan så kan det vara Väldigt bra att ha papper på att den är äkta.
 
Bara för att man köper en klocka behöver inte betyda att den är äkta :)

Nu släpper vi det och det kan vara bra att veta att de kostar att få ett äkthetsintyg från de flesta butiker, vad det kostar har jag mindre koll på men det har funnits trådar på forumet där det diskuterats ganska mycket. Vad jag har för mig så ligger det mellan 1000-2000kr.
Om du ska behålla klockan så är papper kanske inte lika viktigt, det kanske räcker att du vet att klockan är äkta då.
Ska du sälja vidare klockan så kan det vara Väldigt bra att ha papper på att den är äkta.

Det är en svår situation av flera anledningar.

Jag är en student och lever (knappt) på studielån för tillfället. Jag har inte råd att slänga iväg 5000 kr för lagning eller ens 2000 kr för ett äkthetsintyg på en klocka för eget bruk. Däremot är jag lite frestad på att göra en vinst på klockan om möjligt. Undersköterskan i posten ovan sa att jag eventuellt kan få så mycket som 10 000 kr för den, vilket vore ungefär som att hitta en guldklimp för en fattig student. Dock försvinner ju pengarna för lagning ca 5000(?) och cert ca 2000(?), och då har jag endast 3000 kr kvar.

Vad värre är om jag försöker laga den för 5000 kr men den är bortom räddning (hur vanligt är detta?), och att jag isf kastar 5000 kr i sjönn. Det är en risk jag inte har råd att ta.

Sen vore det ju också kul att faktiskt äga en sådan fin klocka, även om jag inte har råd med det idag. Isf skulle jag lägga den i en låda och vänta ett par år tills jag har råd att laga den, och sedan behålla den.

Jag vet inte alls vad jag ska göra just nu, men oavsett så är nästa steg att gå till en butik och se om den är äkta eller inte. Är det en kopia blir mitt liv nästan enklare då jag kan slänga den och inte längre behöva bekymmra mig mer över detta.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det är en svår situation av flera anledningar.

Jag är en student och lever (knappt) på studielån för tillfället. Jag har inte råd att slänga iväg 5000 kr för lagning eller ens 2000 kr för ett äkthetsintyg på en klocka för eget bruk. Däremot är jag lite frestad på att göra en vinst på klockan om möjligt. Undersköterskan i posten ovan sa att jag eventuellt kan få så mycket som 10 000 kr för den, vilket vore ungefär som att hitta en guldklimp för en fattig student. Dock försvinner ju pengarna för lagning ca 5000(?) och cert ca 2000(?), och då har jag endast 3000 kr kvar.

Vad värre är om jag försöker laga den för 5000 kr men den är bortom räddning (hur vanligt är detta?), och att jag isf kastar 5000 kr i sjönn. Det är en risk jag inte har råd att ta.

Sen vore det ju också kul att faktiskt äga en sådan fin klocka, även om jag inte har råd med det idag. Isf skulle jag lägga den i en låda och vänta ett par år tills jag har råd att laga den, och sedan behålla den.

Jag vet inte alls vad jag ska göra just nu, men oavsett så är nästa steg att gå till en butik och se om den är äkta eller inte. Är det en kopia blir mitt liv nästan enklare då jag kan slänga den och inte längre behöva bekymmra mig mer över detta.
3000 kr är ju ändå 3000 kr mer än du "betalade" för den, så det är ju en ren vinst ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Gå till en Omega-AD och be om ett batteribyte. Om klockan är äkta så byter de batteriet för (500-1000?) om klockan är falsk kommer de vägra. Du får inget intyg, men du får vetskapen om att klockan är äkta och ett nytt batteri.
 

Freddie L

Panerai
Rör inte till det!
Du behöver inte betala för ett äkthetsintyg. Du har ju en trasig klocka som behöver repareras, när du visar klockan kommer urmakaren berätta för dig om den är fake. Om du då ändå har en äkta klocka kommer du få ett prisförslag för reparation (på direkten, eller hemskickat till dig senare om uris vill titta och fundera lite). Om du tycker att det är för mycket pengar tackar du för dig, och tar med klockan hem igen.

Visa klockan, var ärlig med historian bakom, ta ställning till priset för rep. Om du inte reparerar kan du lägga ut den till försäljning som äkta med reparationsbehov, annars säljer du nyservat. Eller, vilket jag hoppas, behåller du den trevliga klockan med den roliga bakgrunden. Du får inte 10k för den nyservad, snarare 5k? Oservad 2k? Osäker äkthet 0k!

Lycka till!

Edit: Ser att @Undersköterskan värderat den till 10k, då är det säkert så!
 

Brunleif

Panerai
Det är en svår situation av flera anledningar.

Jag är en student och lever (knappt) på studielån för tillfället. Jag har inte råd att slänga iväg 5000 kr för lagning eller ens 2000 kr för ett äkthetsintyg på en klocka för eget bruk. Däremot är jag lite frestad på att göra en vinst på klockan om möjligt. Undersköterskan i posten ovan sa att jag eventuellt kan få så mycket som 10 000 kr för den, vilket vore ungefär som att hitta en guldklimp för en fattig student. Dock försvinner ju pengarna för lagning ca 5000(?) och cert ca 2000(?), och då har jag endast 3000 kr kvar.

Vad värre är om jag försöker laga den för 5000 kr men den är bortom räddning (hur vanligt är detta?), och att jag isf kastar 5000 kr i sjönn. Det är en risk jag inte har råd att ta.

Sen vore det ju också kul att faktiskt äga en sådan fin klocka, även om jag inte har råd med det idag. Isf skulle jag lägga den i en låda och vänta ett par år tills jag har råd att laga den, och sedan behålla den.

Jag vet inte alls vad jag ska göra just nu, men oavsett så är nästa steg att gå till en butik och se om den är äkta eller inte. Är det en kopia blir mitt liv nästan enklare då jag kan slänga den och inte längre behöva bekymmra mig mer över detta.

Ja fast nu skrev ju förövrigt undersköterskan att klockan knappast kostar 5000kr att laga.
I annat fall är det väl bara att du tar den till en återförsäljare för omega, betalar 1000kr för ett äkthetsintyg och sen säljer den som defekt.
Då har du lagt ut 1000kr för äkhetsintyg och har en garanterad vinst.
Lovar dig att jag köper den för 3000kr osett om den har äkthetsintyg.
Och det är säkert flera som skulle betala betydligt mer osett med äkhetsintyg.
 
Ja fast nu skrev ju förövrigt undersköterskan att klockan knappast kostar 5000kr att laga.
I annat fall är det väl bara att du tar den till en återförsäljare för omega, betalar 1000kr för ett äkthetsintyg och sen säljer den som defekt.
Då har du lagt ut 1000kr för äkhetsintyg och har en garanterad vinst.
Lovar dig att jag köper den för 3000kr osett om den har äkthetsintyg.
Och det är säkert flera som skulle betala betydligt mer osett med äkhetsintyg.

Jo jag har faktistk fått ett par pm:s nu om folk som vill köpa den :D

Men som jag sa till dem, första steget är att ta reda på om den ens är äkta.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jo jag har faktistk fått ett par pm:s nu om folk som vill köpa den :D

Men som jag sa till dem, första steget är att ta reda på om den ens är äkta.

Ta den till urmakare och be om ett batteribyte, då kommer det att utvecklas därifrån. När det har skett kan du bestämma om du vill behålla eller sälja och då kan du få seriös hjälp härifrån Klocksnack.

Gå inte i KS-gamarnas fälla och idéer om att sälja den för billigt. Misstänker att flera vill "befria" dig från problemet.

Om du är student och har en smal plånbok så är det perfekt att ha lite is i magen och få ut vad den är värd.
 
Ta den till urmakare och be om ett batteribyte, då kommer det att utvecklas därifrån. När det har skett kan du bestämma om du vill behålla eller sälja och då kan du få seriös hjälp härifrån Klocksnack.

Gå inte i KS-gamarnas fälla och idéer om att sälja den för billigt. Misstänker att flera vill "befria" dig från problemet.

Hehe, jo. Självklart utan att nämna några namn, men har en person som vill köpa den rakt av nu med en gång, innan jag ens kollar om den är äkta.

Det är ju såklart en gamble från hans sida, och även för mig eftersom den faktiskt kan vara oäkta (värdelös), och isf skulle jag göra en vinst.

Men som jag sa till honom vill jag nog ha den värderad själv, eftersom jag inte har den blekaste aning om vad den faktiskt är värd.

EDIT: Såg din andra post, har bud från 2000 kr men upp mot 8000 kr, fast då efter att den är helt checkad (cert) och lagad.
 
Senast ändrad:

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Hehe, jo. Självklart utan att nämna några namn, men har en person som vill köpa den rakt av nu med en gång, innan jag ens kollar om den är äkta.

Det är ju såklart en gamble från hans sida, och även för mig eftersom den faktiskt kan vara oäkta (värdelös), och isf skulle jag göra en vinst.

Men som jag sa till honom vill jag nog ha den värderad själv, eftersom jag inte har den blekaste aning om vad den faktiskt är värd.

EDIT: Såg din andra post, har bud mellan 2000 kr och 6000 kr, samt några högre men då efter att den är helt checkad och lagad.

Låt mig gissa att budet var rätt lågt?
 
Fint att serienumret fanns där det skulle, ber om ursäkt att jag missade det i din första post. Du ska inte släppa den för billigt om den visar sig vara äkta vara (och det ser ju urmakaren snabbt om det sitter ett kaliber 1538 under boettlocket) och klockan fungerar efter batteribyte. Vill du behålla den för egen del tycker jag att du ska kosta på den äkthetsintyg, polering och översyn (nya packningar och trycktest) vilket ju dock kostar en slant. Om du vill få in pengar i studenttillvaron kan du gott nöja dig med enbart batteribyte och be urmakaren (om det är en AD med tillgång till Extranet) göra en sökning på serienumret och se att allt stämmer - och som sagt, släpp den inte för mindre än runt 10k. Din enda utgift skulle i det fallet vara batteribytet, om klockan då fungerar och är äkta så blir det en nätt liten förtjänst. Som @Eurenius skriver; undvik gamarna och ha tålamod, så får du kanske femsiffrigt med lite tur om inte genast så så småningom.

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Senast ändrad:

d96angl

Cartier
Rolig historia. Hoppas den är äkta och jag hoppas du kommer behålla den och använda den. När du är klar med studierna kommer du glömma att du levde knapert och när du tittar på klockan kommer det känns skönt i magen med den bakgrunden.
Förstår dig dock om du säljer den för att få in lite stålar.
Bor du i Göteborg så kan du gå in på Bergströms vid Kungsportsplatsen så hjälper de dig.
Dra hela historien för dem vid behov. De kommer bara le och gratulera dig om klockan är äkta.
 
Rolig historia. Hoppas den är äkta och jag hoppas du kommer behålla den och använda den. När du är klar med studierna kommer du glömma att du levde knapert och när du tittar på klockan kommer det känns skönt i magen med den bakgrunden.
Förstår dig dock om du säljer den för att få in lite stålar.
Bor du i Göteborg så kan du gå in på Bergströms vid Kungsportsplatsen så hjälper de dig.
Dra hela historien för dem vid behov. De kommer bara le och gratulera dig om klockan är äkta.

Jag bor i Stockholm men har blivit rekomenderad Klockmaster i Globen.

Eller finns det någon officiell Omega butik som man borde vända sig till istälelt för en mer generell klockbutik?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
EDIT: Såg din andra post, har bud från 2000 kr men upp mot 8000 kr, fast då efter att den är helt checkad (cert) och lagad.

Perfekt, då vet du vilka du INTE ska sälja till. De finns alltid de som vill göra ett klipp pga någons okunskap och/eller behov av pengar.

Om dessa personer är ute efter just den här modellen så finns hela chrono24 fullt med klockor till salu, eller så betalar de vad klockan är värd. Önskar lite heder bland lyxkonsumenter.

Edit: Intressant att bjuda 8k under förutsättning att allt är fixat och klart. Dvs man vill alltså göra ett klipp men absolut inte ta någon risk.
 
Senast ändrad:
Topp