Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp att bedöma skicket på den här Omegan?

Diskussion i 'Diskussion' startad av RobertD, 10 mars 2014.

1. RobertD
    Trådstartare

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej!

Är sugen på en Omega Alaska Project och har hittat en beggad och har tagit kontakt med säljaren. Klockan är som sagt begagnad och enligt säljaren polerad. Dock fortfarande med mindre skador på boetten, så jag gissar att den så att säga inte är sönderpolerade. Hur skulle ni bedöma denna klocka?

R0839979.JPG R0839980.JPG R0839984.JPG R0839988.JPG R0839989.JPG

Den kommer med den stora boxen, aluminiumskydder och bandstiftsverktyget. Dock inte det vita armbandet och inga papper. Det praktiska värdet av tillbehören är ju minimalt, dock påverkar det ju totalvärdet. Och att papper saknas är ju inte så bra, men det är ju knappast tal om en kopia, känns det väl som? Kan inte tänka mig att det är en modell som någon bemödar sig att göra en kopia av?

Vad säger ni? Fisk eller Fågel? Köp eller stek?

/Robert

2. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    Stek och leta efter en komplett. En Alaska utan det vita bandet känns som kärlek utan kyssar, typ.

3. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Den ser helt klart legit ut men tycker poleringen känns lite dåligt utförd för boetten där den blanka ytan viker ner.

Utan papper också så tycker jag du ska få ett riktigt bra pris på den.

Jag gillar modellen annars. Hade gärna haft en sådan.

4. 4cie

4cie Biskop

Poleringen såg lite dåligt utförd ut.
    Jag hade väntat tills en i bättre skick dyker upp som dessutom är helt komplett med alla papper och tillbehör.

5. Zacke

Zacke Friends of KS

Från:
    Solna
    Just Alaska skulle i alla fall jag vilja ha komplett eftersom den är ovanlig, hade det varit en dussinklocka så hade det kanske spelat mindre roll.

Mårtenssons ur Brookfield