• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att bedöma skicket på den här Omegan?

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Hej!

Är sugen på en Omega Alaska Project och har hittat en beggad och har tagit kontakt med säljaren. Klockan är som sagt begagnad och enligt säljaren polerad. Dock fortfarande med mindre skador på boetten, så jag gissar att den så att säga inte är sönderpolerade. Hur skulle ni bedöma denna klocka?

R0839979.JPG
R0839980.JPG
R0839984.JPG
R0839988.JPG
R0839989.JPG


Den kommer med den stora boxen, aluminiumskydder och bandstiftsverktyget. Dock inte det vita armbandet och inga papper. Det praktiska värdet av tillbehören är ju minimalt, dock påverkar det ju totalvärdet. Och att papper saknas är ju inte så bra, men det är ju knappast tal om en kopia, känns det väl som? Kan inte tänka mig att det är en modell som någon bemödar sig att göra en kopia av?

Vad säger ni? Fisk eller Fågel? Köp eller stek?

/Robert
 

Isodor

Audemars
Den ser helt klart legit ut men tycker poleringen känns lite dåligt utförd för boetten där den blanka ytan viker ner.

Utan papper också så tycker jag du ska få ett riktigt bra pris på den.

Jag gillar modellen annars. Hade gärna haft en sådan.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Poleringen såg lite dåligt utförd ut.
Jag hade väntat tills en i bättre skick dyker upp som dessutom är helt komplett med alla papper och tillbehör.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Just Alaska skulle i alla fall jag vilja ha komplett eftersom den är ovanlig, hade det varit en dussinklocka så hade det kanske spelat mindre roll.
 
Topp