Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp att datera citizen

Diskussion i 'Vintage' startad av nöt, 1 mars 2014.

1. nöt
    Trådstartare

nöt Biskop

Hej.

Fick ta över farsan och farfars gamla klocka. Skulle vara kul om ni kunde hjälpa mig datera den. Det är en citizen newmaster 21 jewels
    https://www.dropbox.com/sc/367y8mumaslxvct/tkA0ir_iI6
    Står:
    63-1019
    9087000

Mvh

Skickas från min iPhone via Tapatalk

2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Verkar vara från Augusti 1969, enligt denna källa http://sweep-hand.org/2012/04/23/want-to-know-when-your-vintage-citizen-watch-was-made/ Precis samma serienummer efterfrågas ungefär i mitten på sidan.

3. nöt
    Trådstartare

nöt Biskop

Ok. Får kolla när jag inte sitter på telefonen. Verkar inte kunna söka i texten. Men tack!

4. nöt
    Trådstartare

nöt Biskop

Då är det inte en quartzare antar jag? Den är helt stum nämligen.

5. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Nej, den är nog manuell.

6. nöt
    Trådstartare

nöt Biskop

Japp kollade på datorn nu. Det är exakt samma nummer som den. Så den är ifrån augusti -69 med homer movement manuell winding. Det var lite kul att veta.
    Finns det nån på forumet som tycker det är kul att fixa lite med klockor? Vore kul om den gick oxå, mest för att farfar hade den.

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG