• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att hitta klocka till grabben!

seikoswede

Panerai
Min son som precis fyllt 8 behöver lite hjälp att lära sig klockan ordentligt och jag letar efter en enkel men sportig klocka till honom. Gärna dykarstuk eller liknande men det viktigaste är att timmarna är angivna med arabiska siffror. Kanske Seiko, men har inte hittat något passande.

Han är iofs lång för sin ålder men klockan får samtidigt inte bli för klumpig. Quartz är ett också ett krav men annars är jag öppen för förslag, bara det är, för honom, en "cool" klocka precis som farsans!:D

Pris, tja, några hundralappar kanske?

Tips mottages tacksamt!

Kan fö meddela att de böcker hans skola använder bara lär ut digital tid idag!? Strange!

Trevlig lördagskväll!

Jim
 

seikoswede

Panerai
Ett STORT tack för det!:)

Missade den tråden helt så den var till stor hjälp. Det får helt enkelt bli en Seiko SBCA001 till sonen.

Snygg och lätt att läsa av, kanske något stor men han växer ju och om han brås på sin far så vill han väl snart ta över min SPORK!

Hittade den till bra pris i Japan och fann dessutom en julklapp till mig själv! Också en Seiko men avslöjar inget förrän den landat hemma.

Tack för hjälpen! KS är helt fantastiskt!

Jim
 
Ett STORT tack för det!:)

Missade den tråden helt så den var till stor hjälp. Det får helt enkelt bli en Seiko SBCA001 till sonen.

Snygg och lätt att läsa av, kanske något stor men han växer ju och om han brås på sin far så vill han väl snart ta över min SPORK!

Hittade den till bra pris i Japan och fann dessutom en julklapp till mig själv! Också en Seiko men avslöjar inget förrän den landat hemma.

Tack för hjälpen! KS är helt fantastiskt!

Jim


Jim - hur togs Seiko SBCA001 emot av sonen? Jag har samma modell och jag älskar den!
 
Senast ändrad:
Topp