• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att hitta tritiumplupp till Rolex 1680.

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag behöver er hjälp.
Jag skaffade ju en underbar 1680 för ett par veckor sen. Den har bara ett litet fel - pluppen/pärlan. Det är det enda som sticker ut och skiner nytt och vitt. Så jag tänkte att den måste gå att byta mot något tidstypiskt och matchande.
Så här ser klockan ut:
2013-09-26%2022.22.52.jpg


Hur får jag tag på en tritiumplupp?
Finns det någon gradering av gulnad man kan använda sig av för att hitta en match?
Hur byter man ut pluppen? AD?

Mycket tacksam för er hjälp.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Lumepärlor kan ju gå för ganska höga priser. Där någonstans går gränsen för mig, i förhållande till vad du få för pengarna. Hur som helst, en WTB på VRM är nog klokt. Jag snabblimmade fast en pärla en gång, gick bra.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Mmm. Hur funkar klorinblekning?
Har för mig att någon på klocksnack la in hela submarinern i diskmaskinen, på 60 grader.

Provade att bleka ett icke-original inlägg införskaffat på "bukten" i rent studiesyfte. Gick inte alls bra... nästan all färg släppte och det i fula mönster. Hade säkert gått bättre med ett original-inlägg med bättre färg och bättre koll på processen.

Tycker att man ser ganska fort på vissa inlägg om det "fått smaka klorin"
 

Andrew

Cartier
Köp en komplett 79090 utomlands.

Byt inlägg mellan 1680 och 79090.

Sälj 79090 i Sverige för samma pris som du köpte den för.

Nollsummespel.
 
Topp