Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp att identifiera en Omega

Diskussion i 'Vintage' startad av JoberMan, 23 oktober 2012.

1. JoberMan
    Trådstartare

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    En arbetskompis som vet att jag är klockintresserad hade med sig detta arvegods till jobbet i dag

Jag hade vare sig lupp eller skjutmått på jobbet men boetten ser ut att vara 33mm i diameter och så sliten så att det inte går att urskilja refnr eller liknande. Har googlat lite och hittat Vintage Omega Data Base men den är bara sökbar på refnr. Har också bildgooglat men inte kunnat identifiera den.
    Storlek och utseende får mig att gissa på runt 1950. Är det någon som kan hjälpa till med lite info kring referens/ålder?

Tack på förhand

JoberMan

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Ah, Ur-Seamastern, va?

3. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Fin Omega, jag tippar 50-tal men poppa upp boettlocket så har du snart refnummer att gå på. Känns det som rotor- eller hammarautomat?

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Satan mitt fina svar försvann... Sent 50-tal till 60-tal, dvs andra (typ) generationens Seamaster. Full rotor. Har en guldbelagd med samma boett men med cal 501 har ref 2848-3 SC och verksnummer 14xxxxxx.

Min av samma modell?

5. JoberMan
    Trådstartare

JoberMan Politruk

Från:
    Minsk, Vitryssland
    Tack för infon. Nu ska jag ta en ny vända och googla lite åt ägaren