Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp att identifiera Lemania

Diskussion i 'Vintage' startad av JLH, 9 juni 2016.

1. JLH
    Trådstartare

JLH Bonde

Hallå i vintage-stugan!
    Jag trampade rätt ner i vintage-träsket och drog hem en Lemania och en Zenith. Klockan från Zenith har jag lyckats identifiera själv efter febrilt googlande.
    Med Lemanian är det desto värre och hoppades på en hjälpande hand!
    På baksidan går att läsa "Waterproof, Swiss Made, Incabloc, Antimagnetic, Stainless Steel". Den är 35 mm exklusive krona.
    Den har också gravyr med initialier och datum 1950-10-23, jag drar då slutsatsen att den borde vara från det året?
    Drog igång den och ställde den och den går, vilket jag tycker är sjukt coolt om den är så gammal.
    Är det någon som har någon ytterligare information att dela med sig av? T ex vad modellen kallas eller så!
    Köpet blev lite spontant och jag har insett att jag kanske kunde fått ett lite finare ex för samma peng ungefär, men med ett schysst band på tror jag den kan bli najs!
    Försökt fota den så gott jag kunnat, se nedan!
    Stort tack på förhand!
    IMG_20160609_192009.jpg IMG_20160609_192216.jpg Visa bifogad bild 331784 IMG_20160609_192839.jpg IMG_20160609_192911.jpg

Icaras och LongCon gillar detta.
  2. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Väldigt fin! Har tyvärr ingen information.