• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att välja beater...

Peppe

Omega
IMG_7530.JPG

Coola de där, nyretro. :)
Precis! Squale tillverkade ju case inte bara till Blancpain utan även Heuer och ett antal andra stora märken. Hade en SKX innan, men detta är en annan division vad gäller detaljer och kvalitetskänsla.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Har själv en äldre Tissot PRC200 som jag gillar. Lite dressigare också! Funkar på massa olika band om man inte gillar länken.
img_4967.jpg
Dom e fina :) glömde nämna att jag är ute efter automatare.

Är riktigt nyfiken att få testa en certina DS action på armen och se hur den känns. även en longines hydro conquest skulle vara intressant.

Men som sagt svårt att bara gå på måtten. måste nästan provas på arm innan jag kan bestämma mig :)
 
Hur svårt kan det va att köpa en klocka för mindre än en dagslön. Ska man be mamma rekomendera kalsongvalet? Välj för fan något du gillar och somna om.
 

Peppe

Omega
Dom e fina :) glömde nämna att jag är ute efter automatare.

Är riktigt nyfiken att få testa en certina DS action på armen och se hur den känns. även en longines hydro conquest skulle vara intressant.

Men som sagt svårt att bara gå på måtten. måste nästan provas på arm innan jag kan bestämma mig :)
Tror PRC200 finns som automat
 

Jofaaa

Cartier
Breitling Superocean II, perfekt beater! Passar till massa natoband, gummi, läder och länk. Tydliga arabiska siffror för att lätt kunna läsa av tiden, 500m vattentäthet, datumvisare. Prisvärd.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Bunpar tråden då jag é på jakt efter ny beater!! Några tips?!.
Vanskelig å svare på uten å vite budget osv som slz skriver over, men skal forsöke gi noen tips iaf.

Under 10k
Oris Aquis Date (beggad) - Eneste negative med denne er at den ikke kan användes på nato, men både länken og gummit er fantastiske så jeg har aldri savner det på Orisen.

Under 5k
Squale 1521 - skal sies at jeg ikke har eid eller prövd den personlig, men etter hva jeg har forstått er det en grym klokke. Jeg kommer nok kjöpe den blå polerte ganske snart. Ser jo helt fantastisk ut.

Seiko Skx007/009 - Behöver vel ikke si så mye om denne klokken. Veldig mye klokke for pengene og jeg blir glad hver eneste gang jeg setter den på armen. Dock litt dårlig kvalitetskontroll fra fabrikk så har man otur kan man få et dårlig ex så det kan ofte väre bedre å kjöpe lett Beggad.
 

15202

Omega
Vanskelig å svare på uten å vite budget osv som slz skriver over, men skal forsöke gi noen tips iaf.

Under 10k
Oris Aquis Date (beggad) - Eneste negative med denne er at den ikke kan användes på nato, men både länken og gummit er fantastiske så jeg har aldri savner det på Orisen.

Under 5k
Squale 1521 - skal sies at jeg ikke har eid eller prövd den personlig, men etter hva jeg har forstått er det en grym klokke. Jeg kommer nok kjöpe den blå polerte ganske snart. Ser jo helt fantastisk ut.

Seiko Skx007/009 - Behöver vel ikke si så mye om denne klokken. Veldig mye klokke for pengene og jeg blir glad hver eneste gang jeg setter den på armen. Dock litt dårlig kvalitetskontroll fra fabrikk så har man otur kan man få et dårlig ex så det kan ofte väre bedre å kjöpe lett Beggad.
Breitling Superocean II, perfekt beater! Passar till massa natoband, gummi, läder och länk. Tydliga arabiska siffror för att lätt kunna läsa av tiden, 500m vattentäthet, datumvisare. Prisvärd.
Jag tänkte mej ca max 7k men ett urverk som tål att anvöndas rejält... jag har en ganska aktiv livsstil å håller på både me jakt, gym å fixar me huset... tex ska jag fixa trall denna sommar så de blir mkt spikande... sen ska den förstås även tåla vatten å bad.. 10 atm borde räcka...

storleken då?? upp tilö 42 mm funkar
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Jag tänkte mej ca max 7k men ett urverk som tål att anvöndas rejält... jag har en ganska aktiv livsstil å håller på både me jakt, gym å fixar me huset... tex ska jag fixa trall denna sommar så de blir mkt spikande... sen ska den förstås även tåla vatten å bad.. 10 atm borde räcka...

storleken då?? upp tilö 42 mm funkar
Upp till 7.000kr

Certina DS action, antingen automat eller Kvarts.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Jag tänkte mej ca max 7k men ett urverk som tål att anvöndas rejält... jag har en ganska aktiv livsstil å håller på både me jakt, gym å fixar me huset... tex ska jag fixa trall denna sommar så de blir mkt spikande... sen ska den förstås även tåla vatten å bad.. 10 atm borde räcka...

storleken då?? upp tilö 42 mm funkar
Jeg ville nok forsökt hitta en beggat Oris Aquis om jeg var deg. Du får ikke noe bedre klokke for de pengene og du finner en for 7000 om du har litt tålmodighet. Iaf på gummi. Annars har jeg en riktigt snygg Skx009 på jubilee om du er intressert.
 

PNM

Panerai
En ”beater” är väl en klocka som kommer utsättas för rejält med stryk. Typ jungeltrekk. Nu känns det mest som begreppet används för en lite billigare klocka som man inte behöver vara rädd att repa när man petar i blomrabatten. Det lämnar ju 90% av hela klockmarknaden.

Beater, då tänker jag på Suunto, Casio, Seiko, Sinn, Marathon, Bertucci, osv.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Mitt förslag är då att plöja igenom tråden om mikromärken. Finns mycket roligt där. Jag skulle nog satsat på kvarts. Eller köp en Zodiac och bli medlem i sekten. Förmodligen forumets trevligaste tråd eftersom hälften av alla har en bokstavsförkortning.
 
Topp