• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att välja klocka till min flickväns far

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Hej!

Som rubriken lyder behöver jag/vi hjälp med att välja klocka till min flickväns far som nyss fyllt 50. Han vet om att han ska få en klocka och kraven är: Automat med svart urtavla och svart läderarmband. Jag har försökt föreslå begagnat och vintage men det verkar som att det är nytt som gäller. Budgeten ligger på ca 3-5000kr.

Klockan ska inte användas dagligen utan lite mer som finklocka. Jag har gjort han medveten om att han då kommer behöva ställa den i princip varje gång han ska använda den om han inte skaffar en winder.

Har kikat runt lite och föreslagit för min flickvän och hennes familj. De två som faller dem mest i smaken är dessa två.

http://www.uret.se/tissot-automatics-iii-svart-lader-o397-mm-p-22462.html

http://www.uret.se/certina-ds-1-automatic-svart-lader-o39-mm-p-17356.html

Såg att Tissoten gick att få tag i billigare på klockia.se

Jag har ingen större koll på dessa klockor så vill därför fråga vilken av dessa klockor ni skulle föredra och vilken som är mest prisvärd?

Har kikat runt lite i liknande trådar men inte riktigt funnit de svar jag söker.

Tack på förhand och hoppas att ni alla får en trevlig nationaldag :)

/Oskar
 

Glidarn

Omega
Certinan helt klart. Den har bättre vattentålighet och är stöttålig! Dessutom mycket snyggare utan dagvisning!
 

Wangensten

Panerai
Av de du har linket til så vil jeg si Certina, men sjekk ut Hamilton Viewmatic
740126d1340038251-advice-adding-new-watch-collection-34768d1246533497-hamilton-jazzmaster-viewmatic-rimg0032.jpg
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor

denjohan

Rolex
Pledge Member
Om det fortfarande är aktuellt skulle jag kolla in Orient, de har ett gäng modeller som skulle kunna vara perfekt till svärfar.
 
Topp