• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att välja klocka

16610

Patek
2-Faktor
Tänkte köpa en klocka till men vet inte vad.

Budget runt 10 tkr.

Tänker Oris alt beg Omega.

Men vad tycker experterna?
 

calzone

Vacheron
En svart 2254.50 !, Eller en blå fullsize första james bond modellen :D

225450111_zpsdafc62e1.jpg


fffggghhh_zps80348160.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Lite knepig prisklass men Oris låter väl som ett vettigt... annars tycker jag att Longines Legend diver är smått spännande i det sermentet, sen finns det ju bra alternativ under 10 000 också... Certina DS Action diver, Tissot Seastar 1000 och lite annat.
 

16610

Patek
2-Faktor
De är många fina förslag. Jag har ju haft oris och omegor... men saknar en stabil dykare :?
Fortsätt gärna komma med förslag...
 

naggge

Panerai
Ligger en extremt fin Sinn U1 SDR på köp och sälj just nu. Har hört att säljaren är sjukt bra att ha att göra med också. Inte det minsta partisk... :lol:
 

16610

Patek
2-Faktor
Tack för alla tips! Ni är väl för goa. Tror jag hitta rätt. Den finns i denna tråden;)
Jag återkommer när jag har klockan;)

Passar på att önska trevlig helg på er allihopa!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
16610 skrev:
Tack för alla tips! Ni är väl för goa. Tror jag hitta rätt. Den finns i denna tråden;)
Jag återkommer när jag har klockan;)

Passar på att önska trevlig helg på er allihopa!

Kul!
Vad du än har valt i tråden så tror jag att du blir nöjd. :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Lite över budget men ligger en 47mm oris på uret.se för 13k, känns spontant som mkt klocka för cashen om man gillar dem (i titan med så klart bärbar). Annars tycker jag Legend divern är fin och går finna begagnat för de priserna.
 

JohanHLM

Rolex
Jockinho skrev:
Lite över budget men ligger en 47mm oris på uret.se för 13k, känns spontant som mkt klocka för cashen om man gillar dem (i titan med så klart bärbar). Annars tycker jag Legend divern är fin och går finna begagnat för de priserna.

Fanns nog bara någon enstaka på lager för 13tkr för nu kostar den plötsligt över 18tkr vad jag kan se.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
JohanHLM skrev:
Jockinho skrev:
Lite över budget men ligger en 47mm oris på uret.se för 13k, känns spontant som mkt klocka för cashen om man gillar dem (i titan med så klart bärbar). Annars tycker jag Legend divern är fin och går finna begagnat för de priserna.

Fanns nog bara någon enstaka på lager för 13tkr för nu kostar den plötsligt över 18tkr vad jag kan se.

Jepp de har höjt priset igen :roll:
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jockinho skrev:
JohanHLM skrev:
Jockinho skrev:
Lite över budget men ligger en 47mm oris på uret.se för 13k, känns spontant som mkt klocka för cashen om man gillar dem (i titan med så klart bärbar). Annars tycker jag Legend divern är fin och går finna begagnat för de priserna.

Fanns nog bara någon enstaka på lager för 13tkr för nu kostar den plötsligt över 18tkr vad jag kan se.

Jepp de har höjt priset igen :|
 

emilarne

Cartier
Gött att du är nöjd! Var på vippen att slänga upp mig som "bad guy" för att jag inte hann fixa länken ;) men jag kom på att det är straff nog att ha handleder som en 7-årig tjej :cry:
 
Topp