• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! Behöver prisindikation kvickt!

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har hittat ett Racingband till min Omega Broad Arrow i Barcelona. Pris hos AD 130 pengar utan prut. Vad ligger ngt liknande på hemma i Svedala? Ett Omega viklås skulle de ha ohemult mycket slantar för så det skippar jag nog. Men bandet var coolt! Kan man hitta ett viklås begagnat tro? Vad kan det kosta?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förvisso har du rätt! Men du vet lika väl som jag att min klocksmak är som en vindflöjel...
Inte kul att slanta över 3 papp för en remjävel som ngn annan vill ge max 500 för om en månad..:)
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Tja Ric,

Jagade ett sånt band till min Speedy förrut, med viklås ca. 3000-4500kr hos AD's i Sthlm. Snyggt som fan, men saftigt...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok, tack för svaret! Är det realistiskt att tro att man kan hitta ett viklås beggat? Funderar på att bara köpa bandet..
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
jag har ett viklås liggande, dock nytt men vi kan nog komma överens!
På Rambland i Barca finns ett hotell som heter H1898 på taket finns en grym bar med goda drinkar!
Bakgatan inehåller en bar / restaurang som heter Bar Lobo, ruskigt bra!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
jag har ett viklås liggande, dock nytt men vi kan nog komma överens!
På Rambland i Barca finns ett hotell som heter H1898 på taket finns en grym bar med goda drinkar!
Bakgatan inehåller en bar / restaurang som heter Bar Lobo, ruskigt bra!
Härligt Martin! Vi hörs,, en till fråga!! Är det olika fästen till vanlig Speedy och Broad Arrow? De monterade bandet på en ny 1957 Broad Aerow i stål och guld igår för att visa att bandet passade. Borde väl vara samma boett på min stålvariant som på 1957:an?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har svårt för att tro att de skulle vara olika infästningar? Det de skulle kunna göra är ju att förskjuta bandfästenas hål vilket de gjort på 42mm PO contra SMP300.

/Martin
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
jag har ett viklås liggande, dock nytt men vi kan nog komma överens!
På Rambland i Barca finns ett hotell som heter H1898 på taket finns en grym bar med goda drinkar!
Bakgatan inehåller en bar / restaurang som heter Bar Lobo, ruskigt bra!

Skulle ni inte komma överens så kan du höra av dig till mig, är också på jakt efter ett viklås. Helst utan att behöva sälja min ena njure för att finansiera det som vore fallet hos en AD.
 
Topp