• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! Dags för första Rolex - men vilken?

Vilket alternativ?

  • 1. Sälj SMP-C, Köp Rolex SubC 114060/116610

    Röster: 32 33.7%
  • 2. Sälj SMP-C, Köp Rolex GMT II Pepsi 16710

    Röster: 27 28.4%
  • 3. Behåll SMP-C, Köp Rolex Explorer II 16570

    Röster: 28 29.5%
  • 4. Annat

    Röster: 8 8.4%

  • Totala väljare
    95

PJW

Audemars
2-Faktor
Köp en GMT, perfekt basklocka i varje samling.

GMT_all_in.jpg
Fantastisk mångsidighet i en å samma klocka när man har ett kit som det där. Härligt!
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Jag skulle valt en 114060. Eftersom du nämner det om att länken kan kännas ´gammal´ hos de andra alternativen så kan iaf jag intyga att det är så. Jag har en 14060M och gjorde misstaget att prova en 114060 och länken på Sub-C:n är betydligt mer modern, rejäl och genomarbetad.
 

LS

Panerai
2-Faktor
16710, alla dagar i veckan.
PSX_20151224_224530.jpg
Grym! :)

Jag skulle valt en 114060. Eftersom du nämner det om att länken kan kännas ´gammal´ hos de andra alternativen så kan iaf jag intyga att det är så. Jag har en 14060M och gjorde misstaget att prova en 114060 och länken på Sub-C:n är betydligt mer modern, rejäl och genomarbetad.

Tack för input. Det är känslan jag också fått när jag jämfört länken på 114060 hos AD och 16710 på gtg. Kanske något man vänjer sig vid dock, har inte testat någon av klockorna en längre stund.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Är du nöjd med din SMP så ska du så klart behålla den och komplettera med en Explorer istället.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Tack för alla svar! Jag har tyvärr inte blivit mycket klokare men en liten GTG är uppstyrd där några av klockorna finns att klämma på. :)
 
Topp