• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp en man i nöd

Biffbert

Cartier
Hallådär KS, dags för mig att tigga hjälp igen!
Jag har varit rätt sugen på en Breitling Headwind ett tag nu och har sökt runt lite på Chrono osv, men inte haft budget i och med att annat prioriteras just nu (kjoltyg/bostad). Men nu dök en möjlighet upp för mig att byta min Omega Seamaster och få en slant emellan. Bör tilläggas att min Omega är från 2010 och Bratten är från 2001, bägge två är full cert+box.
Så, frågan är alltså:
1. Vad kan vara en vettig slant att kräva mellan?
2. Är det ett byte värt att göra eller byter jag ner mig? (Tänker framförallt på det som sitter på inuti klockan och andrahandsvärde, inte utseendemässigt)
Det som är lite synd är att Bratten inte är på varken länk eller gummi utan på läder.
Bild på min Seamaster:
Screenshot_2015-04-22-08-48-25.png

Screenshot_2015-04-22-08-48-40.png

Det var allt, tack brossor.
/Jesper
 

tissoter

Audemars
Hallådär KS, dags för mig att tigga hjälp igen!
Jag har varit rätt sugen på en Breitling Headwind ett tag nu och har sökt runt lite på Chrono osv, men inte haft budget i och med att annat prioriteras just nu (kjoltyg/bostad). Men nu dök en möjlighet upp för mig att byta min Omega Seamaster och få en slant emellan. Bör tilläggas att min Omega är från 2010 och Bratten är från 2001, bägge två är full cert+box.
Så, frågan är alltså:
1. Vad kan vara en vettig slant att kräva mellan?
2. Är det ett byte värt att göra eller byter jag ner mig? (Tänker framförallt på det som sitter på inuti klockan och andrahandsvärde, inte utseendemässigt)
Det som är lite synd är att Bratten inte är på varken länk eller gummi utan på läder.
Bild på min Seamaster:
Screenshot_2015-04-22-08-48-25.png

Screenshot_2015-04-22-08-48-40.png

Det var allt, tack brossor.
/Jesper
Beror på hur stor slanten är emellan ;)
 

wadstroem

Cartier
Jag hade behållit Seamastern, utan tvekan. Enligt mig skulle det var ett byt nedåt. Det kommer att komma möjligheter längre fram att köpa en en Breitling, och då på gummi.
 

Biffbert

Cartier
Jag skulle ha behållit seamastern, sommaren är snart här liksom. Går det ens att bada med en Breitling?:rolleyes:
Sant, när solen står på kan en blå tavla vara riktigt makalöst...
Men jag tycker ändå brattarna ser rätt dyra ut på chrono, ligger runt 18k typ som billigast, har den ett lägre marknadsvärde än Omegan verkligen?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Sant, när solen står på kan en blå tavla vara riktigt makalöst...
Men jag tycker ändå brattarna ser rätt dyra ut på chrono, ligger runt 18k typ som billigast, har den ett lägre marknadsvärde än Omegan verkligen


Min uppfattning är att Breitling har ett sämre andrahandsvärde än Omega...
 

Biffbert

Cartier
Min uppfattning är att Breitling har ett sämre andrahandsvärde än Omega...


Verkar som att de flesta verkar dela din uppfattning :D men jag tycker när jag jämför att Headwinden (runt 18-19k vad jag kan se) ligger högre på både ebay och chrono jämfört med Omegan (där alla jag hittar verkar ligga runt 13-16)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Sant, när solen står på kan en blå tavla vara riktigt makalöst...
Men jag tycker ändå brattarna ser rätt dyra ut på chrono, ligger runt 18k typ som billigast, har den ett lägre marknadsvärde än Omegan verkligen?


Jag är inte så säker på det. Frågar man på forumet vad man ska betala för en SMP får man ofta svaret 10k (dock äldre än din).
Det brukar bero på vilken sida staketet man står. :)
 

Biffbert

Cartier
Jag är inte så säker på det. Frågar man på forumet vad man ska betala för en SMP får man ofta svaret 10k (dock äldre än din).
Det brukar bero på vilken sida staketet man står. :)

Se där, en frisk fläkt :D Brattegummi eller?

Men om man säger såhär då, jag tackar för all hjälp hittills go'vänner och kontrar med ny fråga till er:
Vad kan jag få för min Omega i pengar? :) blir lättare att bedömma med ett pengavärde än klocka vs. klocka-värde
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Se där, en frisk fläkt :D Brattegummi eller?

Men om man säger såhär då, jag tackar för all hjälp hittills go'vänner och kontrar med ny fråga till er:
Vad kan jag få för min Omega i pengar? :) blir lättare att bedömma med ett pengavärde än klocka vs. klocka-värde


Ja, ett nytt pro 3 gummi, bara använt några dagar.
 

Biffbert

Cartier

willbur

Rolex
2-Faktor
Tycker också du borde behålla din egentligen men om du ska byta så tycker jag det är vettigt att du jallafall får pengar emellan så du kan sätta på ett gummiband!
 

Biffbert

Cartier
Tycker också du borde behålla din egentligen men om du ska byta så tycker jag det är vettigt att du jallafall får pengar emellan så du kan sätta på ett gummiband!

Ja detdär läderbandet har jag inte så mycket till övers för ärligt talat. Men tänkte att om jag kan knipa in en 4-5k emellan så är det nog en vinstaffär kanske... kanske
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Oaktat att det möjligen (jag vet ej) är en bra affär rent ekonomiskt skulle jag själv aldrig göra bytet. Headwinden har ju inte en suck utseendemässigt mot din Seamaster.
 

Biffbert

Cartier
Oaktat att det möjligen (jag vet ej) är en bra affär rent ekonomiskt skulle jag själv aldrig göra bytet. Headwinden har ju inte en suck utseendemässigt mot din Seamaster.

Vet inte om jag håller med om det... Snygga på olika sätt, Omegan är ju gubbigt snygg dock och jag är fortfarande yngling :D Just nu sitter jag med en puls på 500 och kan inte ens jobba för jag tänker bara på de satans klockorna.
 

Biffbert

Cartier
Kan ju uppdatera med att jag just fick ett mail, han har ingen servicehistorik på klockan men den går som den ska och har ca 39h gångreserv. Lite oroväckande att inte ha papper på service dock?
 
Topp