• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp: Första utlandsköp

alfons

Cartier
Hej,
Jag har hittat en Tudor 79180 Big Block Chronograph hos en handlare i Tyskland. Han är Trusted Seller på Chrono24, men det säger troligtvis inte så mycket.
Jag har mailat med honom lite, och han påstår att den är genomgången och servad hos Italiensk handlare förra året, kvitto saknas. Originalbox saknas och dessvärre inga kvitton, priset är 2950 euro, inkl frakt till Sverige med öppet köp.
Han är väldigt snabb i svaren, max 10 min.

Någon som känner till säljaren?

Vilka frågor är bra att ställa, vad ska jag vara uppmärksam på?

Alla tips och tricks är välkomna, då jag är nybörjare.

TACK!

http://www.exklusiveuhren24.de/uhren-detail.php?id=787
gXQprzO.jpg
 

Rivalen

Rolex
Hoppas någon kan hjälpa dig. Är det Nuernberg? Piero Rathnow? Finns det inga Ryan Air ed dit? Trusted seller sedan hur lång tid tillbaka? Fråga om han mätt upp den och kan ge dig siffror för amplitude och beat error? Det skall väl indikera om servicen blev lyckad? Lägg ut svaren här för bedömning.

Du kan kolla på min hemsida, men här är ju kvar frågan mer om man kan lita på honom och att det öppna köpet med ev återbetalning kommer att funka som du hoppas. Har bara sett hans namn nämnas positivt "lob" - hittade inte detaljerna - på detta forum. Regga dig här och ställ referens-fråga och se vad som händer, eller sök hans firma och egennamn på detta forum. Tyvärr inte mycket jag kunde erbjuda. http://www.r-l-x.de/forum/forum.php
 

Rivalen

Rolex
Sorry, har bara sett hans namn nämnas positivt EN GÅNG - tänkte jag skriva. Det var på det forumet, men som sagt inga detaljer. Är tyskan ett hinder så går säkert engelska lika bra. Annars kan vi nog hjälpa dig med formuleringarna.
 

alfons

Cartier
Jag har mailat honom ang amplitude och beat error, och tänkte spana på forumet efter lite referenser. Engelskan är inga problem, där leverar Mr.

Stort tack för hjälpen hittils.
 
Topp