• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp gällande nyinkommen vintagegris önskas!

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Plockade upp en Technos automatic 200m Sky Diver av Denke idag! En ganska bastant kloss, men sitter ändå förvånansvärt bra på handleden. Tack Denke, och trevligt att träffas!

Nu till min fråga... Har sett att flera här har haft just denna dinka, och nu skulle jag vilja veta mer om den. Framförallt vilket år den är ifrån, då jag har en liten hang-up på det ;) Har kontaktat alla som jag hittat som ägt den, gällande produktions år mm. Tack "SjööSandström", "Micke L", "Eurenius "! Det kvarstår dock en hel del frågetecken, bl.a. så ska det tydligen sitta ett ETA 2873 i den, men inget jag hittat källan till. Vet fortfarande inte om produktionsåret 1977, som cirkulerat en del "enligt förra ägaren", stämmer? Har liksom inte hittat den "förra ägaren" :( Så min undran är om det är någon mer här som ägt denna vandringspokal, (har nämnds en "Hans"?, som jag inte fått tag på.), och kan bidra med lite mer information framförallt gällande produktionsåret. Eller så kanske det finns någon annan kunnig som vill vara behjälplig, och kanske vet var man kan hitta sådan information? Tacksam för all info jag kan få!

Och här är lite bilder...

Rejäl tungd, tjocklek/höjd och diameter på ca 42 mm exkl. krona.
20121001_211855.jpg


Baksidan märkt med ett nummer: 602 0001.4
20121001_212022.jpg


Och det obligatoriska wristshotet
20121001_212239.jpg
 
Topp