Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp! Gamla ur från Bali

Diskussion i 'Diskussion' startad av willbur, 3 juni 2014.

1. willbur
    Trådstartare

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej! Jag befinner mig på Bali och hamnade i en butik som hade lite gamla ur till salu!
    Jag undrar om det är någon som känner igen någon av modellerna? Om de kan vara äkta? Säljaren vill ha cirka 650 svenska.

OT: Wifi är uselt, jag har inte burit på en klocka på två veckor och min DD är hemma i Sverige och kommer skickas när jag sen hamnar i Australien. Om någon har tips på något i Bali så skriv gärna ett PM :)
    (Jag försöker säga att jag har ångest över att varit utan klocka och det här kan bli en räddning)

Förlåt för taskiga iPhone bilder som har blivit komprimerade för att det ska gå att ladda upp. Tack på förhand! Puh.
    image.jpg

image.jpg

image.jpg

2. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Vill inte ge råd ang. bifogade klockor , men leta efter butiken "Tick tock" nog den bästa vintage klockaffären jag har varit i , dock länge sedan , typ 15 år sedan.

3. willbur
    Trådstartare

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Okej! Kommer du ihåg var på Bali den låg?

4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Köp något billigt. Att gå klocklös är väl inget alternativ? :D Jag hade inte lagt pengar på vintage utomlands utan att ha stenkoll. Känns som att risken är överhängande att man köper en om-målad klocka i akut behov av service.

willbur och eriksson850 gillar detta.
  5. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Står det "ROMAR" på den mittersta? Ser ut som en blandning mellan Rado :) De du visar ser inte speciellt bra ut.

willbur och eriksson850 gillar detta.
  6. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Hade nog hoppat dom klockorna, ser rätt så dassiga ut. Lägg till nån hundring å köp en Seiko eller Citizen dykare.

willbur gillar detta.
  7. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    De

8. willbur
    Trådstartare

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tyvärr har jag inte hittat någon butik som säljer riktiga ur..

9. Teknikfreak

Teknikfreak Stadsbo

Om de tre var det bästa i klockväg som butiken kunde ställa upp med då undrar man hur resten av deras klocksortiment såg ut.:rolleyes: Kan dessvärre inget om värdet på klockorna men hade jag fått Longines för 500: - då hade jag köpt.

eriksson850 och CaptainOats gillar detta.
  10. willbur
    Trådstartare

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det var en butik som var inriktade på vintage kläder men hade ett skåp med lite smycken pch några klockor ;kr

Mårtenssons ur Brookfield