Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp handla från Italien!!!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Igge, 26 februari 2014.

1. Igge
    Trådstartare

Igge Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej,

Jag ska få hem min nyköpta klocka från Italien så får jag ett mail där det står:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    To make the shipment we ask you to send us a copy of your document and tax code, via mail or fax to the number xxxxxx.
    This formality is needed to complete our internal accounting as provided by article 128 Consolidated Act on Public Safety and Articles. 16 and 247 of the Implementing Regulation.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Är det nå gon som fattar vad som menas? Som privatperson innom EU ska väll inte sådant behövas, eller???
    Någon som har erfarenhet av detta?

/i

2. Fredrik (Swe)

Fredrik (Swe) Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Fick något liknande när jag köpte band eller vad det nu var från Italien. Har för mig att jag uppgav mitt personnummer.

3. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten

Har beställt ett par gånger från Italien och inte behövt göra det.
    Det jag fått ange är ett telefonnummer för att UPS ska kunna höra av sig när paketet
    ska levereras :)

/Daniel

4. Andsan

Andsan Borgare

Från:
    Täby
  5. konkas

konkas Friends of KS

Dokumentet de vill se är pass eller körkort, har med pengahanteringen att göra. Tax code gäller knappast dig.

6. Igge
    Trådstartare

Igge Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hej,

Ja ni har rätt, det är pass eller körkort dom vill ha. Troligtiv en språkförbistring på ordet document mellan Eng och Ita.
    Dom har tydligen blivit hårdare i Itslien gällande detta.

/i

Mårtenssons ur Brookfield