• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! Har sådan beslutsångest.

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Ska köpa en klocka inom närmsta två veckorna. Har skrivit förut om en GMT II BLNR. Är inte lika säker längre.

Vad skulle ni köpt med en budget på 100k plus någon tusenlapp.

Söker en sportstålis.
Daytona, Submariner, GMT eller liknande.
Ny rolex? Begagnad AP?
Vissa Panerai modeller kan vara intressanta.


Hjälp mig att fatta ett beslut. Klockan kommer bäras på fritiden och inte på arbetet då jag jobbar som snickare.

Tackar ödmjukast för Er hjälp
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nu har du inte överhuvudtaget förtydligat vilka modeller som kan vara aktuella förutom BLNR, men hade inte använt en AP till ett jobb som snickare.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Ska köpa en klocka inom närmsta två veckorna. Har skrivit förut om en GMT II BLNR. Är inte lika säker längre.

Vad skulle ni köpt med en budget på 100k plus någon tusenlapp.

Ny rolex? Begagnad AP?
Vissa Panerai modeller kan vara intressanta.

Hjälp mig att fatta ett beslut. Klockan kommer bäras på fritiden då jag jobbar som snickare.

Tackar ödmjukast för Er hjälp
För 100k så finns rätt mycket att välja. Du får nog precisera lite mer...Sportig/Dressare? Komplikationer?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
BLNR är riktigt fin, men tror för egen del jag hade tröttnat efter en tid. Med en budget på lite över 100k tycker jag du ska leta dig uppåt i hierarkin. AP är ingen dum idé, och varför inte en VC Overseas Dual Time? Finns iofs väldigt många trevliga Pannor som ryms inom din budget också..