• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! Har sådan beslutsångest.

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Ska köpa en klocka inom närmsta två veckorna. Har skrivit förut om en GMT II BLNR. Är inte lika säker längre.

Vad skulle ni köpt med en budget på 100k plus någon tusenlapp.

Söker en sportstålis.
Daytona, Submariner, GMT eller liknande.
Ny rolex? Begagnad AP?
Vissa Panerai modeller kan vara intressanta.


Hjälp mig att fatta ett beslut. Klockan kommer bäras på fritiden och inte på arbetet då jag jobbar som snickare.

Tackar ödmjukast för Er hjälp
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nu har du inte överhuvudtaget förtydligat vilka modeller som kan vara aktuella förutom BLNR, men hade inte använt en AP till ett jobb som snickare.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Ska köpa en klocka inom närmsta två veckorna. Har skrivit förut om en GMT II BLNR. Är inte lika säker längre.

Vad skulle ni köpt med en budget på 100k plus någon tusenlapp.

Ny rolex? Begagnad AP?
Vissa Panerai modeller kan vara intressanta.

Hjälp mig att fatta ett beslut. Klockan kommer bäras på fritiden då jag jobbar som snickare.

Tackar ödmjukast för Er hjälp
För 100k så finns rätt mycket att välja. Du får nog precisera lite mer...Sportig/Dressare? Komplikationer?
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
BLNR är riktigt fin, men tror för egen del jag hade tröttnat efter en tid. Med en budget på lite över 100k tycker jag du ska leta dig uppåt i hierarkin. AP är ingen dum idé, och varför inte en VC Overseas Dual Time? Finns iofs väldigt många trevliga Pannor som ryms inom din budget också..

Edit: Sportigare stålklocka? VC eller AP!
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
BLNR är riktigt fin, men tror för egen del jag hade tröttnat efter en tid. Med en budget på lite över 100k tycker jag du ska leta dig uppåt i hierarkin. AP är ingen dum idé, och varför inte en VC Overseas Dual Time? Finns iofs väldigt många trevliga Pannor som ryms inom din budget också..

Edit: Sportigare stålklocka? VC eller AP!

Har kikat på VC Overseas och Royal Oak 15300/15400. Gillar 15400 mest.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

Palenkovich

Patek
2-Faktor
15400 är fin, det är väl om man har smala handleder man tenderar att ogilla den (vilket jag inte har). Håller med om att RO är trevligare än Overseas i grundutförande, men om du knallar in på Dual Time.. Mmmm
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
15400 är fin, det är väl om man har smala handleder man tenderar att ogilla den (vilket jag inte har). Håller med om att RO är trevligare än Overseas i grundutförande, men om du knallar in på Dual Time.. Mmmm

Har inte så smala handleder. 18,5 cm
VC:n är visserligen riktigt fin. Men inte så insatt på märket.

Det enda jag tvekar om AP:n, är man kan ta ett dopp med den.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Royal oak 15450, breguet marine, vc overseas, pam 620 el 512, blåa ingyn, blancpain ff eller vintage gmt.
Finns massa roligt för dom pengarna. :)
Jag hade dock valt en som håller i värde (lever i den fega bubblan)
Edit: 15450 går att hitta nya för 100
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Royal oak 15450, breguet marine, vc overseas, pam 620 el 512, blåa ingyn, blancpain ff eller vintage gmt.
Finns massa roligt för dom pengarna. :)
Jag hade dock valt en som håller i värde (lever i den fega bubblan)

Har faktiskt kontakt med en juvelerare i USA som har en 15450. Mindre kul att betala moms bara.

Är också lite feg. Vill ha en klocka som är en bra investering och ett fint ur. :)
 

Oew

Rolex
Skulle ta 15300 över 15400 alla dagar, 15450 kan vara ett alternativ men vill du ha en bra investering tror jag inte det är rätt väg att gå utan då är det 15300 som gäller och då givetvis blue dial!
 
Topp