• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp i jakten på en Tudor Pelagos

Hej allesammans,
efter många våndor, vändor och olika klockor så här jag kommit fram till att jag (nog...;) är säker på vilken min nästa klocka ska bli.
Risken är väl att det kommer ändra sig igen, men nu har jag suktat efter samma i ett år.

Det blir en svart Tudor Pelgos, föga förvånande för alla som läst tråd rubriken...
Det blir en bättre begagnad, den med två rader text.

Så nu vill jag ha hjälp med själva jakten, tips på var jag kan hitta en. Jag har inte bråttom, målet är innan jul i år.

Naturligtvis så kollar jag här, chrono 24, kaplans och ebay. Den senare är egentligen inget alternativ, jag litar helt enkelt inte på att allt går shysst till.
Helst av allt skulle jag vilja köpa den över disk, men budgeten tillåter ingen ny tyvärr.

Så hjälp "pojken" skaffa sin drömklocka, in med tips på sidor, sajter och ställen där det möjligen skulle kunna dyka upp en Pelagos.
Bor i Göteborg om det hjälper eller stjälper.

Klockan måste vara i bra skick och alla papper, boxar, gummi med. Den är en keeper jag är ute efter.

Tackar ödmjukast i förhand,

N
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hej allesammans,
efter många våndor, vändor och olika klockor så här jag kommit fram till att jag (nog...;) är säker på vilken min nästa klocka ska bli.
Risken är väl att det kommer ändra sig igen, men nu har jag suktat efter samma i ett år.

Det blir en svart Tudor Pelgos, föga förvånande för alla som läst tråd rubriken...
Det blir en bättre begagnad, den med två rader text.

Så nu vill jag ha hjälp med själva jakten, tips på var jag kan hitta en. Jag har inte bråttom, målet är innan jul i år.

Naturligtvis så kollar jag här, chrono 24, kaplans och ebay. Den senare är egentligen inget alternativ, jag litar helt enkelt inte på att allt går shysst till.
Helst av allt skulle jag vilja köpa den över disk, men budgeten tillåter ingen ny tyvärr.

Så hjälp "pojken" skaffa sin drömklocka, in med tips på sidor, sajter och ställen där det möjligen skulle kunna dyka upp en Pelagos.
Bor i Göteborg om det hjälper eller stjälper.

Klockan måste vara i bra skick och alla papper, boxar, gummi med. Den är en keeper jag är ute efter.

Tackar ödmjukast i förhand,

N

KS köp/sälj?
 

RDFG

Cartier
Jag la ut en köpes annons här på ks och hade en pelagos hemma 2 veckor senare.. Fullset och för 22500:- (har jag för mig) dessutom

Så prova det!
 
Jag la ut en köpes annons här på ks och hade en pelagos hemma 2 veckor senare.. Fullset och för 22500:- (har jag för mig) dessutom Så prova det!
Ja, det är ingen dum idé. Får slänga upp en på köpes.

Kom så plötsligt, inte hunnit börja själva jakten än..;)
Kollat annonsen innan, men sorterat bort den av någon anledning, kanske för det stod bytes också.
Tack för tipset..
 

Milanoo

Omega
Kan man göra, sök här på KS. Finns många trådar om det. Vissa stater har en skatt som tillkommer nära varan kommer upp i ett visst belopp så kolla innan vad det slutgiltiga priset blir. Sen ska man ju egentligen betala skatt/moms tullavgift när man kommer hem.
 
Kan man göra, sök här på KS. Finns många trådar om det. Vissa stater har en skatt som tillkommer nära varan kommer upp i ett visst belopp så kolla innan vad det slutgiltiga priset blir. Sen ska man ju egentligen betala skatt/moms tullavgift när man kommer hem.
Sökt lite här, men inte satt in mig så bra.
Problemet blir väl om man som jag vill ha en bättre begagnad, jag har svårt att hitta ställen att köpa på.
Vet inte ens om det finns, förutom om man har tur att hitta någon i en pantbank.
Sen får man naturligtvis räkna in alla avgifter som tillkommer..
Ska söka lite mer, men om någon har handlat på begagnat marknaden i usa tar jag mer än gärna emot tips.
Lutar dock mest åt att jag gör mitt inköp här på KS...:)
 

_jonte

Patek
Sökt lite här, men inte satt in mig så bra.
Problemet blir väl om man som jag vill ha en bättre begagnad, jag har svårt att hitta ställen att köpa på.
Vet inte ens om det finns, förutom om man har tur att hitta någon i en pantbank.
Sen får man naturligtvis räkna in alla avgifter som tillkommer..
Ska söka lite mer, men om någon har handlat på begagnat marknaden i usa tar jag mer än gärna emot tips.
Lutar dock mest åt att jag gör mitt inköp här på KS...:)
Har en blå i GBG jag funderar på att släppa. Hör av dig om det är intressant.
 

plexan

Cartier
Hej allesammans,
efter många våndor, vändor och olika klockor så här jag kommit fram till att jag (nog...;) är säker på vilken min nästa klocka ska bli.
Risken är väl att det kommer ändra sig igen, men nu har jag suktat efter samma i ett år.

Det blir en svart Tudor Pelgos, föga förvånande för alla som läst tråd rubriken...
Det blir en bättre begagnad, den med två rader text.

Så nu vill jag ha hjälp med själva jakten, tips på var jag kan hitta en. Jag har inte bråttom, målet är innan jul i år.

Naturligtvis så kollar jag här, chrono 24, kaplans och ebay. Den senare är egentligen inget alternativ, jag litar helt enkelt inte på att allt går shysst till.
Helst av allt skulle jag vilja köpa den över disk, men budgeten tillåter ingen ny tyvärr.

Så hjälp "pojken" skaffa sin drömklocka, in med tips på sidor, sajter och ställen där det möjligen skulle kunna dyka upp en Pelagos.
Bor i Göteborg om det hjälper eller stjälper.

Klockan måste vara i bra skick och alla papper, boxar, gummi med. Den är en keeper jag är ute efter.

Tackar ödmjukast i förhand,

N
Jälmers ur har en
Dock har väl åsikterna här inte jämt varit jättebra om den butiken. Själv har jag ingen erfarenhet av dom så kan inte uttala mig, men kanske ändå känns lite bättre än chrono 24 tex
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Har du provat klockan? Den är ju riktigt snygg men jag uppfattade det gigantiska låset som ganska obekvämt, klockan gick nästan med vändande post för mig.
 
Har du provat klockan? Den är ju riktigt snygg men jag uppfattade det gigantiska låset som ganska obekvämt, klockan gick nästan med vändande post för mig.
Nej, det har jag faktiskt inte.
Antar att du syftar på länken. Är inte så förtjust i länkar över huvud taget och tänkt att den ska bäras på original gummi eller NATO.
Så just det gör mig så inte mycket, men jag ska nog dra iväg och testa en eller så gör jag som jag brukar och kör ändå...
Finns den hos någon affär i Gbg?
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Nej, det har jag faktiskt inte.
Antar att du syftar på länken. Är inte så förtjust i länkar över huvud taget och tänkt att den ska bäras på original gummi eller NATO.
Så just det gör mig så inte mycket, men jag ska nog dra iväg och testa en eller så gör jag som jag brukar och kör ändå...
Finns den hos någon affär i Gbg?
Bergströms.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Nej, det har jag faktiskt inte.
Antar att du syftar på länken. Är inte så förtjust i länkar över huvud taget och tänkt att den ska bäras på original gummi eller NATO.
Så just det gör mig så inte mycket, men jag ska nog dra iväg och testa en eller så gör jag som jag brukar och kör ändå...
Finns den hos någon affär i Gbg?
Ja precis, menade länken. Den sitter bekvämare på gummi. Bergströms säljer Tudor så de borde ju ha den inne.
 
Topp