Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp igen med Omega!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Spencer, 14 februari 2013.

1. Spencer
    Trådstartare

Spencer Gustav II Adolf Admin

Hej igen alla Omega kännare, vad sägs om denna 120?

Detta är info från säljaren:

Märke: Omega - Swiss Made.

Modell: Omega Seamaster 120, Date.
    Urverk: Atutomatic, cal 562, 24 Jewels, verknummer 20.953 939, ca 1963.
    Boettnummer: Nr: 166.027. Rostfri boette.
    Urtavla: Grå/Svart urtavla.
    Krona: Originalkrona med omegalogo.
    Funktion: Klockan fungerar bra och håller tiden, datumväxling sker vid 00 som den skall.
    Armband: Läder, ej nytt men i gott skick.
    Buckle: Omega.
    Skick: Övergripande mycket bra skick, inte NOS men väl MINT enl. min uppfattning. Klockan går riktigt bra, "som en klocka".

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    "Mint", klockvärldens mest missbrukade ord :?

3. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Enligt min uppfattning, och i förhållande till vad jag ser på bilden, så är säljarens "mint" ungefär vad jag skulle ge en två - tre av fem. Mint borde väl vara utan skador och repor samt med en urtavla i oklanderligt skick? Den där urtavlan har väl fått en del fukt på sig?

För referens, TZ Mint:
    "A pre-owned watch that is in very nearly perfect condition. Signs of wear are visible with a low powered loupe. May be a watch that is in LNIB condition but not accompanied by the factory box(es) or documentation. May refer to an older watch that has been restored, so long as the restoration returned the watch to very nearly perfect factory original condition. Working perfectly, keeping excellent time, needs nothing. 98-100%"

/gnällgubbe

4. Spencer
    Trådstartare

Ja mint är den inte.. :D

5. Kettil

Kettil Biskop

Nä som du säger är den är inte mint, men det är förvånande hur dyra dom här har blivit!
    Cool, men egentligen en väldigt simpel klocka.
    Mvh

Sent from my iPad using Tapatalk HD

6. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Du vet väl om att det är Aurum size på den......inte över 35 mm i alla fall???????

7. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

...34 tror jag, purrrrrfect... skicket var ju också helt underbart, men knappast "mint" :lol:

utan att va expert så är väl 562 ett anständigt verk iallafall? ...har kollat på den här typen ett par gånger, men tycker alltid att de är för dyra varje år... jag missat tåget helt enkelt... :lol:

8. Spencer
    Trådstartare

Stort tack för all hjälp!

Mårtenssons ur Brookfield