• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp jag fylleköpte en Seiko Flightmaster Guld på Tradera...

mitt fylleköp:

  • bra

    Röster: 13 56.5%
  • anus

    Röster: 10 43.5%

  • Totala väljare
    23

manekin

Omega
Hej!

Jag satt på en skärgårdsbåt i fredags och råkade fyllebuda hem en Seiko Flightmaster GULD(!!!) SNA414P i helgen.
Klockan är helt ny och landade på strax under 1500:- inkl frakt.

Vill höra era ärliga åsikter om denna eventuellt framtida beater....om man byter ut länken mot svart natoband, kan det funka? Jobbar på en Svensk myndighet så jag vettefan...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
På något sätt alltid gillat flightmastern (de äldre är ännu finare) och i guld mest intressant. 200m wr är ju ett plus med och tycker den ser gedigen ut, kort och gott ändå inte världens sämsta fylleköp och på nato tonas den nog ned rejält :)

(Går ju även försiktig borsta blingdelarna vilket jag såg någon gjort på Wus för några år sedan och blev riktigt bra. Dock får man inte borsta för mkt i och med plätteringen).
 

manekin

Omega
Den har inte kommit än så jag har bara traderapics:

170772620_e88a7955-3798-4051-8059-000141e1187f.jpg


170772620_a35a30d6-3480-495f-b004-7cb567c75bd6.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Klart du ska ha en guldklocka om du jobbar på en svensk myndighet. Det tycks ju funka för en av forumets moderatorer.

Tur att du inte fyllebjöd på en Patek med komplikationer... Eller inte? Hade ju blivit spännande att få hem. Har förstått att det funkar med guld-Patek på myndigheter också... Men bara om man varvar med Rolex i guld. :D

Nä, ingen buyers remorse på den prisnivån. Det är ju bara att köra på. Enjoy!

A
 

emilarne

Cartier
Hej!

Jag satt på en skärgårdsbåt i fredags och råkade fyllebuda hem en Seiko Flightmaster GULD(!!!) SNA414P i helgen.
Klockan är helt ny och landade på strax under 1500:- inkl frakt.

Vill höra era ärliga åsikter om denna eventuellt framtida beater....om man byter ut länken mot svart natoband, kan det funka? Jobbar på en Svensk myndighet så jag vettefan...

Har en sån fast i stål som har varit en god vän sen innan lumpen (8+ år sedan) och den har testats väldigt grundligt med allt från vattenskidor till tältande i sahara, detta har den klarat sig ur galant(om än med en grundlig patina) men natoband har jag inte lyckats med pga knepig vridring... sitter för tajt med stiften...

Vill btw minnas att jag pyntade ca 3500 pix när den var ny... internets prispåverkan hade inte riktigt landat då :)
 
Topp