Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Hjälp! (köpråd TAG Aquaracer)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Kattmästaren, 8 maj 2015.

1. Kattmästaren
    Trådstartare

Kattmästaren Torpare

Jag vet att många på forumet avskyr TAG men jag råkar vara något av ett fan, också till stor del för vad de bidrar med till miljöprojekt. Jag har tidigare ägt en F1 som jag inte riktigt var nöjd med och har sålt. Idag använder jag en Vnox Alpnach men suget efter en TAG har blivit för starkt. Jag velar mellan antingen en Aquaracermodell på 42 eller 43mm i storlek (varför är alla nya modeller 40.5 eller 41mm?) eller någon modell från Carreraserien.

Jag arbetar för det mesta hemifrån och rör mig sällan i finare kontorsmiljöer. Till vardags har jag ledig klädsel, tänk svarta jeans och en v-ringad t-shirt eller någon bekväm skjorta + vanliga bruna eller svarta boots.

Det är ett svårt val. Jag gillar båda serierna. Vad tycker ni?

Peter cerwin gillar detta.
  2. Aron

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    Jag har en Aquaracer och en carrera, är mycket nöjd med båda, Carreras blir dock inte använd så värst mycket.
    Försöker slänga med ett par bilder... image.jpg image.jpg image.jpg

vonhall gillar detta.
  3. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Carreran känns väl en smula roligare?

4. Kattmästaren
    Trådstartare

Kattmästaren Torpare

Haha Aron nice att kunna välja dag till dag mellan de två, den möjligheten har jag tyvärr inte ekonomiskt. Så du kör Aquaracern för det mesta? Ser den snyggare ut på armen tycker du? Bättre vikt? Allmän känsla?

Denke - Ja, Carreran är ju sjukt trevlig den med :sorry:

5. nissenypon

nissenypon Friends of KS

Jag är helnöjd med min 1887 med keramisk bezel. 2015-03-05 13.48.30.jpg

Björklund och 80s gillar detta.
  6. Aron

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    Hmm, nej för det mesta kör jag Rolex sea dweller eller Rolex submariner, men aquaracern få åka på ibland till jobbet, eller som senast på semestern.
    Carreran har en bättre känsla både vad gäller vikt, länk, lås mm. Fast den har ju ett pris som är mer än dubbelt jämfört med Aquaracer så det är väl vad man kan förvänta sig.

7. Nicbex

Nicbex Biskop

Ska du köpa en Aquaracer tycker jag att du ska köpa den nya modellen av Aquaracer 500m. Den är fin och ger ett betydligt trevligare kvalitetsintryck än den billigare 300m. Tror att det finns eller åtminstone fanns en sådan till salu på forumet :)

8. Kattmästaren
    Trådstartare

Kattmästaren Torpare

Vad har du för storlek på den? 41? 43? Om den är 41, känns den liten och nätt eller känns den rätt stor? Förutsatt att du har normal storlek på handleden. Den F1:an jag hade förut var 42mm men kändes lite för liten, det är så svårt det där eftersom känslan skiljer sig beroende på modell.

Väldigt fin klocka i övrigt, den lär du vara nöjd med!

Nicbex - Ja, jag kan hålla med om att 500m är trevlig, dock är den väl på 44mm och det är för stort för min handled. Gränsen går nog vid 43mm på de flesta klockor, och även då kan nog vissa modeller se för stora ut på mig. Men det är som alltid en smakfråga.

9. Nicbex

Nicbex Biskop

Tok heller, Aquaracer 500m är 41mm :)
    image.jpg

vonhall, alfgren, Erik1 och 1 annan gillar detta.
  10. skallagrimson

skallagrimson Borgare

Aquaracer wan2110/2111 är riktigt fin och gedigen och den går att få för 13-15k ny. Finns inget Schweiziskt som är bättre i den prisklassen.

image.jpg

Björklund, alfgren och Erik1 gillar detta.
  11. Peter cerwin

Peter cerwin Biskop

Från:
    syd
    nyare tag,s, är brutalt snygga!

varför inte en carrera twin time?
    lite sportigare .....
    tag-heuer-carrera-calibre-7-twin-time-automatic_0.jpg

eller denna carreran....

TAG_HEUER_CARRERA_WV211M.BA0787_2.jpg

om det ska vara aquaracer tycker jag denna nyaste calibre 5 .är riktigt snygg

1743aa3a.jpg

Richard Aslin gillar detta.
  12. ArneF

ArneF Friends of KS

Har just beställt Aquaracern 500m med keramisk bezel, blir säkert väldigt bra.

Idag går jag mest med en 3-visars Carrera med den nya H-länken, som är både stabil och bekväm. Mycket nöjd! Fantastisk caliber som saktar sig mindre än två sekunder/vecka.

Jag har 175 mm runt handleden och Carreran passar alldeles perfekt.

13. Klugel

Klugel Bonde

Från:
    Stockholm

Min CV2A11 säger Skål!

14. Klugel

Klugel Bonde

Från:
    Stockholm

Min CV2A11 säger Skål!

*Note to self
    Tag bilden först, inte med Tapatalk-appen. Drick med måtta.

VCalmen gillar detta.
  15. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Carrera chrono är ju görsnygg...

16. Erik1

Erik1 Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Slår ett slag för den här med. Var på jakt efter en länge men hittade ingen beg. En vän har en dock som jag provat och klämt på och helt klart bra kvalité för pengen. ETA verk, gedigen bra länk och lås, klassisk dykar design, bra bezel osv.

Om man letar beg. finns det betydligt fler av den blåa varianten.

17. nissenypon

nissenypon Friends of KS

Den är 43mm och jag tycker den är "lagom" stor. :)
    Jag har ca 19 cm handled och den hade kunnat vara lite större utan att kännas för stor på mig. Men bäst är såklart att prova och känna efter.

Jag provade tex en oris atelier 44 mm som kändes "mycket" mindre än carreran för den var nättare i utförande så mm-talet säger inte så mycket tycker jag.

Och sen är det ju du själv som ska tycka det känns lagom, det är ju väldigt individuellt vad som känns för stort eller för litet.

18. majsch

majsch Bonde

Från:
    Stockholm
    Jag skulle kört på en Tag Heuer Aquaracer Calibre 5 blue. Den är riktigt snygg!

19. Ebbot

Ebbot Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Tycker min carrera är grym! :) Funkar väldigt bra på olika band, länk osv också.

image.jpg

Michael., vonhall, Björklund och 3 andra gillar detta.
  20. Richard Aslin

Richard Aslin Stadsbo

Från:
    Bjuv NV Skåne
    Kan bara säga carrera klart snygg / sportig ok passar till allt

21. jonny

jonny Torpare

TAG HEUER 500 M med stållänk är riktigt snygg med tanke på priset

du borde kunna hitta en 2013 för runt 11K du letar runt lite.

Mårtenssons ur Brookfield